Nog 1 keer op stap in 2018

Frankrijk, Godewaersvelde

Het is een tijdje geleden dat hier nog eens een verslagje getikt werd. Het najaar was druk en de weekenden dat we konden wandelen vielen letterlijk in het water.

Maar 2018 willen we wel nog eens al stappend afsluiten. We trekken naar Godewaersvelde, net over de grens met Frankrijk om er mijn zus te treffen aan de kerk. Zij woont in de streek en kent als geen ander alle paadjes, ook die die niet op de wandelkaart staan.

Het is minder koud dan de voorbije dagen, maar het is vochtig en mistig waardoor we ons toch warm moeten kleden. Door het heuvelachtige karakter van de streek, staan we echter na een half uurtje al te zweten.

Wandelen in de winter heeft wel iets. Hoewel we met z'n 3-en wandelen en we natuurlijk ook wel eens iets tegen mekaar zeggen, vallen er ook stille momenten, waarin we elk in onze eigen gedachten zitten. Mij valt het in deze tijd van het jaar altijd op hoe stil de natuur is. De dagen zijn kort en alles is in diepe rust. Het is een mooie manier om het jaar af te sluiten.

We stappen in totaal net geen 12km van aan de kerk in Godewaersvelde naar en over de Monts de Cats en zo terug naar ons startpunt. We komen op onze tocht wel een aantal wandelaars tegen, maar over het algemeen lopen we alleen in een desolaat landschap. Dit is een mooie streek met een sterke aantrekkingskracht. Ik kom er wel vaker, maar dit was voor het eerst in de winter.

We voelen het in de benen en de kop thee als afsluiter doet deugd.

Adios 2018 ! We hopen op veel stapplezier in 2019 !

Ik wil jullie hartelijk danken voor het volgen en voor de commentaren in 2018. Ik zie jullie graag terug in 2019. Maak er een fijne eindejaarswissel van !