Bangkok - Thuis (deel 2)

Nederland, Oosterhout

Om 06.30 ontbijten we in het hotel en gaan even voor 7-en met de hotel shuttle naar het vliegveld. De incheckprocedure verloopt voorspoedig en via de bekende veel te dure Tax-free shops gaan we naar ons vliegtuig. We zitten bijna achterin de grote Airbus 380 (de bekende dubbeldeks) en beginnen precies op tijd aan onze eerste 6,5 uur durende vlucht vandaag naar Dubai. We hebben slecht 50 minuten overstaptijd naar ons volgende vliegtuig, alleen het uitstappen bij zo'n groot vliegtuig vergt al veel tijd, en zeker als je helemaal achterin zit. Ik leg ons probleem van de krappe overstap voor aan de stewardess en zij regelt voor ons een paar zitplaatsen helemaal voorin. Als we zijn geland, gelukkig ook nog 10 minuten eerder, staan we in een paar minuten buiten. We moeten wel een stuk lopen voor we bij ons volgende vliegtuig zijn, voor onze tweede etappe naar Brussel. En hoewel we een van de laatsten zijn, zijn we toch op tijd. Ook deze vlucht verloopt voorspoedig en we landen rond half zeven op Brussel Zaventem. En gelukkig zijn onze koffers ondanks de korte overstaptijd ook meegekomen. Na een uur zitten we in de auto terug naar Breda. Daar aangekomen, nemen we afscheid van Yvonne en Rob, zij stappen in hun eigen auto en met ruim een uur rijden zullen ook thuis zijn. Bij thuiskomst zijn Sanne en Simone aanwezig. Simone heeft wat boodschappen gedaan zodat we morgenochtend in elk geval wat brood en beleg hebben. Hun aanwezigheid heeft een reden. Ine is afgelopen week in het ziekenhuis opgenomen en we worden geinformeerd over de situatie, morgenochtend maar direct even langs gaan. Eenmaal thuis gaan de koffers open, wordt de wasmachine gevuld en komen we weer in onze thuis- "modus".