Santa Fe - Bluff

Verenigde Staten, Bluff

ÓNa het ontbijt zitten we al voor 8 uur in de auto naar Bluff, we hebben zo'n 500 kilometer voor de boeg. We rijden Santa Fe uit richting Alburquerque en daar nemen we route 550, een stuk weg van 250 km. Halverwege stoppen we even om wat te drinken en om te tanken, in deze uitgestorven omgeving is het beter om niet stil te komen staan. Onderweg kunnen we al genieten van prachtige vergezichten.

Tegen 1 uur besluiten we een stukje om te rijden naar het Four Corners Monument. Dit is de enige plek in Amerika waar 4 staten aan elkaar grenzen. Toegang 20 dollar, alleen om een monument te zien, dat doen we maar niet, dan maar een foto een paar meter verderop. Een uur later rijden we Bluff/Utah binnen. We stoppen even bij Twin Rocks voor een groepsfoto en gaan het bijbehorende souvenierswinkeltje binnen. Yvonne koopt een mooie tekening en Jacqueline ziet een mooi beeltenis van Kokopelli, dat is een mannelijke vruchtbaarheidsgod uit verschillende indiaanse culturen in het zuidwesten van de Verenigde Staten. Toevallig ook de naam van ons hotel waar we vervolgens inchecken.

Daar we maar 1 dag hier blijven besluiten we vanmiddag nog het een en ander te gaan bezichtigen. We gaan naar het Hovenweep National Monument. Dit nationaal monument bevat 6 verschillende ruïnes van indianendorpjes uit het midden van de dertiende eeuw. We komen daar tegen 5 uur aan en kunnen nog net voor sluiting een volledige wandeling door het gebied maken en alle ruïnes bekijken. We lopen wel stevig door, maar hebben desondanks voldoende tijd om vele mooie foto's te maken.

Bij terugkomst in Bluff kunnen we net een bezoekje brengen aan Bluff Fort. Het is al laat en de beheerder adviseert ons morgenochtend terug te komen zodat we wat meer tijd hebben en dan kunnen we misschien nog een paar leuke foto's maken. Op advies van de hoteleigenaarresse gaan we bij het Colonial Steakhouse een hapje eten. Rob en ik namen ieder een T-bone steak, de dames een iets kleiner stukje vlees. Met een lokaal biertje en een glaasje wijn sluiten we deze fraaie dag af.

wij genieten van de foto's en Henks reisverslagen. van deze schitterende, maar km's verslindende tocht.

nico els brouwer 2015-09-27 08:04:50

Hallo Els en Niek, inderdaad we leggen veel km's af, maar ja zo zien we wel veel. We gaan zo ontbijten en dan hup de auto in naar Monument Valley en daarna door naar Flagstaf. Groeten Henk en Jacq