Denver - Boulder

Verenigde Staten, Boulder

Vandaag hebben we een ogenschijnlijk rustige dag. We rijden rond 9,30 weg op zoek naar een locatie om te ontbijten. Ik dacht weer een Cracker Barrel in de buurt te hebben gevonden, hadden we zeer goede ervaring mee, maar dat bleek niet juist. We stonden in de middle of nowhere naast een vliegveld. We rijden maar richting de outlet, ons doel deze ochtend, en we zien wel wat we onderweg tegen komen. Na 10 minuten hadden we al beet en zaten we aan een lekker eitjes-ontbijt. Daarna rijden we door naar de Denver Premium Outlets. Als we er bijna zijn zien we ontzettend veel politie met zwaailicht staan. Dan kun je meteen het ergste denken zoals een ongeluk of een shooting, maar niets is minder waar, zij staan er om het verkeer regelen! Wat blijkt, deze outlet is gloedje nieuw en pas een paar dagen open. Wij zijn aardig vroeg, maar het is al redelijk druk. We gaan ieder ons eigen weg en spreken een tijd af voor een kop koffie. Na ruim 2 uur zijn we nog niet helemaal tevreden, dus nemen nog wat tijd extra, het geduld van vooral Ivo wordt aardig op de proef gesteld. Met de nodige kleding, schoenen en een tas zijn we aardig in onze missie geslaagd. Bij het wegrijden zien we dat het nog drukker is en het verkeer op de aanvoerroute aardig vaststaat.

We rijden naar de stad Boulder, zo’n half uurtje ten noord-oosten van Denver. Dit zou een heel gezellig centrum hebben en..... dat blijkt inderdaad zo te zijn. Leuke winkels, ook een fiks deel autovrij, veel straatartiesten die het beeld opleuken. Kortom dit is de eerste gezellige plaats die we tegen zijn gekomen op onze tour door Amerika. In een gezellig cafeetje drinken we wat. Het is een echt cafe met heel veel jonge mensen die allemaal met een drankje achter hun laptop zitten te werken. Daarnaast blijkt de koffie uit een echt expresso apparaat te komen, heerlijk! Op de terugweg rijden we nog even langs de Wallmart om wat inkopen te doen. We eten vanavond op de kamer, want we hebben allen geen zin om uit te gaan eten. Ook kopen we nog wat pillen, want er sluimert toch nog een verkoudheidje rond in ons clubje. En morgen willen we weer fit zijn voor een mooie tour door het Rocky Mountain National Park.