Dallas - San Antonio

Verenigde Staten, San Antonio

Na 2 afmattende dagen mogen we vandaag een half uur extra uitslapen. Voor mij maakt dat nog niet veel uit, mijn jetlag ijlt nog na dus ik ben nog steeds vroeg wakker. Eenmaal aan het ontbijt gaat het brandalarm af, niemand rent het hotel uit, niemand beweegt en de receptioniste verdwijnt!! Wij maken rustig ons ontbijt af en na 5 minuten (vind ik snel) staat de brandweer op de stoep. Volledig bepakt en gezakt komen zij aan en gaan de keuken in, wij denken een overkokend pannetje op het vuur. Na dit spannend begin van de dag pakken wij onze koffers en checken uit, op naar onze volgende bestemming.

Tegen 11 uur rijden we aan, we hebben een 450 km lange rit voor de boeg. We besluiten niet de Highway te nemen, maar de secundaire wegen te nemen, hierdoor zien we tenminste iets van de omgeving. Halverwege stoppen we in Hico voor een kopje koffie. Ook nemen we een lekker piece of pie, Black Fruit. Ik dacht iets van Schwarzwalder Kirsch, dat bleek niet helemaal waar, zeg maar helemaal niet. De bodem was wel koekachtig, maar daarbovenop een laag chocoladecreme en gewone crème en daar weer bovenop een paar nootjes en een halve kers uit blik. Volgende keer sla ik de Pie over.

Tegen vijven rijden we in de buurt van San Antonio op zoek naar een hotel. We hadden een vijftal adresjes dus dat gaat wel lukken (dacht ik). Na bijna anderhalf uur ronddolen vinden we eindelijk een hotel dat voldoet. De juiste ligging, de juiste bedden, de juiste uitstraling, de juiste properheid en de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Dit doen we dus niet meer op deze manier, het is overigens wel goed voor de groepsbinding. Eindelijk nemen we even de tijd voor onszelf aan het zwembad, met een lekker glaasje wijn en biertje van de Walmart.

Tegen acht uur rijden we naar het centrum van San Antonio. Rob heeft vrijwel onmiddellijk door dat ik mijn eigen USB stick met wat andere muziek heb aangezet. Met Adèle op de achtergrond rijden we de stad in en vinden vrij vlot een gratis parkeerplek. Met een paar minuten wandelen, een trappetje af, staan we aan de bekende Riverwalk, een zijtak van de San Antonio River. Terrasjes, winkeltjes direct aan het water, zoals we dat kennen van Utrecht, maar dan stukken groter en op het water varen bootjes met toeristen. Na een stukje wandelen gaan we lekker Mexicaans eten aan het water. Taco's, burrito's, Enchelades (of zoiets) met een wijntje en een Corona met lemon, heerlijk! Uiteindelijk is onze penningmeesteres ook tevreden, want dit is geen duur eten. We wandelen na het eten verder langs het water, terug naar de auto. Een mooie dag geweest, tijd om naar bed te gaan.

Klinkt weer leuk hoor! Ik verwacht wel nacho's american style als jullie terug komen hoor! Xx