Yellowstone National Park

Verenigde Staten, Yellowstone National Park

Deze morgen moeten we ons ontbijt zelf regelen. We rijden naar een supermarkt om wat proviand in te slaan. Onderweg naar de supermarkt proberen we een wat goedkoper adres te vinden, want we willen toch nog een nacht in West-Yellowstone blijven, de locatie zo dicht bij de ingang van het park is toch erg handig. We vinden een nieuw adres en de sleutel ligt klaar als we ‘s avonds terugkomen. Terug bij ons eerste verblijf zetten we een tafeltje met 4 stoelen in het zonnetje en genieten van een degelijk, maar gezond ontbijtje. Koffie krijgen we bij de receptie evenals heet water voor de thee. Rond 10 uur zijn we klaar voor vertrek naar het park.

We gaan vandaag het hele park rond, dwz we nemen de buitenste route, zo’n 250 km. Bij de belangrijkste en mooiste bezienswaardigheden stoppen we. Het is onmogelijk om alles aan te doen op 1 dag, mede vanwege de grote belangstelling en de daarmee gepaarde drukte. We rijden in zuidelijk richting en gaan nogmaals naar de Prismatic geisers, het weer is in tegenstelling tot gisteren nu uitstekend, een strak blauwe hemel, eens kijken of de foto’s nog mooier kunnen. Onderweg is er een file doordat een bizon langs de kant van de weg loopt. Precies als ik een foto wil maken steekt de bizon vlak voor ons de over, gelukkig zit aan die kant Nicole, en die heeft haar iPhone standaard aan haar hand zitten, ook nu anticipeert ze vlot. We vervolgen onze route en stoppen bij Yellowstone Lake Thumb om daar naar de geiser basins te kijken. De kleuren van deze basins met op de achtergrond het Lake zijn echt fantastisch. We rijden verder noordwaarts en stoppen bij de Grand Canyon of the Yellowstone. Een tweetal enorme watervallen, the Upper Falls en the Lower Falls, zijn hier te bezichtigen. De eerste is helaas afgesloten, maar de Lower Falls is nog enorm groot en ontzettend mooi om te zien. Hierna stoppen we voor een drankje bij Canyon Village.

Verder noordwaarts pakken we de Blacktail Plateau Drive een Off Road route. Maar net voordat we dat van plan spotten we een beer langs de kant van de weg. Op de remmen, auto aan de kant en foto’s maken. Zo doet iedereen dat, maar een beer zie je ook niet iedere dag, volgens de parkranger was het al weer 6 dagen geleden dat er een was gesignaleerd. We rijden verder en nemen de Blacktail Plateau Drive en worden geattendeerd dat je op deze route zo’n beetje alle wildlife kunt spotten. helaas na bijna 7 stoffige Miles niets gezien, zelfs geen eekhoorntje. We rijden verder naar Mammoth Springs voor weer een aantal prachtige geisers. Hierna besluiten we dat het mooi is geweest, het is na zessen en we rijden door naar het hotel, zo’n 40 Miles. Maar dat gaat niet zo spoedig als gewenst. Na een paar minuten staan we stil bij een stuk weg waar onderhoud wordt uitgevoerd. Het duurt ruim een half voordat we daar voorbij zijn. En ook net voor de uitgang staan we weer een half uur stil. Het is nu weliswaar donker, maar deze file is waarschijnlijk de nawee van het spotten van wildlife. Het is inmiddels ruim na achten dat we bij onze cabin aankomen. De sleutel ligt gereed, snel een hap eten en dan naar bed. Ivo wil graag rijst met curry eten en vindt twee Chinese restaurants. Wij vragen ons af of je bij de Chinees een curry kan eten, maar dat kan hier dus (evenals in België). De Red Lotus ziet er heel druk uit, dat zal dus wel goed zijn. Na 20 minuten krijgen we een tafeltje en een paar ontzettend lekkere gerechten. Ik neem mijn overgebleven Chicken met fried Rice mee, dat is hier heel gewoon, misschien vind ik dat morgen wel lekker?

Wat is het mooi daar! En die dieren, geweldig!