Siem Reap - The Pool

Cambodja, Siem Reap

Na 2 vermoeiende dagen, nu rond halftien opgestaan en rustig ontbeten. We liggen lekker bij het zwembad, voor ons nu even niks doen en ons is in dit geval Yvonne, Jacqueline en ikzelf. Rob is vandaag met de gids van gisteren op een privé Tour langs verschillende vooral onbekende en niet veel bezochte tempels. Vandaag schrijf ik mijn verslag van gisteren, daar had ik gisterenavond niet veel puf meer voor. Toch denk ik dat de foto’s veelzeggend zijn. Het was erg warm, stoffig, vermoeiend, we hebben bijna 15km gelopen, maar het was fantastisch.

Verslag van Angkor Wat toegevoegd op 27 januari.

Na een paar uur heerlijk aan het zwembad te hebben gelegen met een vers sapje, denken we vooral ook een beetje aan onszelf. Om 3 uur is er nog plek bij de spa dus nemen we alledrie een 90 minuten durende relax massage. Voor het eerst moeten we nu vooraf een papiertje invullen, of we ziektes hebben, net geopereerd zijn of ergens allergies voor zijn. Ook moeten aankruisen of we een soft, medium of een strong massage willen en of we door een man of vrouw gemasseerd willen worden. Na een kopje koude frisdrank krijgen onze voeten een fikse schrobbeurt voordat we op de tafel mogen liggen. Als we na 90 minuten weer naar buiten gaan voelen we ons als herboren, nou ja, bijna dan. Inmiddels is Rob terug van zijn ontdekkingsreis naar nog vergeten en on ontdekte tempels. Hij ligt uitgeteld op een ligbed bij het zwembad. Aan zijn foto’s te zien heeft ook hij een mooie dag achter de rug. Na nog wat shopping gaan we gezamenlijk om 7 uur een hapje eten. Als we terugkomen spreken we de dienstdoende manager even aan over de verbouwing van het hotel. Het hotel heeft er een fiks aantal nieuwe kamers bij en hij wil er graag een paar aan ons laten zien. Het zijn wel kamers in het luxere segment, maar erg modern met fraaie kleuren en leuke accessoires. De kamers zijn pas net een maand beschikbaar en ogenschijnlijk nog weinig geboekt. In het gehele hotel is trouwens sprake van laagseizoen, ook bij het zwembad en in de restaurants zijn weinig gasten te zien. Na deze rondleiding houden we het voor gezien en gaan naar bed.

Zo te zien genieten jullie heerlijk!😊