Niagara Falls - Gettysburg

Verenigde Staten, Gettysburg

Na een mager ontbijtje vertrekken we 10 uur uit ons hotel. Het regent dus ik parkeer de auto dicht bij de achterdeur om onze bagage in te laden. We gaan vandaag naar Gettysburg, bekend van de Civil War, zo’n 600 km zuidwaarts. Een lange rit die gepaard gaat met veel regen, soms hard, soms een druppeltje. Ongeveer halverwege onze rit wordt het langzaamaan wat droger. Ook de temperatuur stijgt geleidelijk iets. Vanochtend bij vertrek was het 14 graden en nu ruim 20.

Sanne rijdt na de afgelopen stop de laatste 100 km. Het is nu zonnig en de temperatuur een heerlijke 30 graden. We zitten in Amish gebied, dat blijkt wel als we langs de weg een bord tegenkomen met daarop een paard met een typsiche Amish wagen. Niet veel later zien we er daadwerkelijk een aan onze kant van de weg. Terwijl wij zo’n 90km p/u rijden, rijdt deze paard en wagen ons tegemoet op de vluchtstrook. Misschien hier heel gewoon, toch wel link lijkt ons. Weer wat later zien we een jongetje op een fiets en daarna ook 2 Amish vrouwen op de fiets op de vluchtstrook. Even verder rijden we langs Harrisburg en over de Susquehanna rivier. Op een eiland in deze rivier stond de kerncentrale waar in 1979 het grootste kernongeval in de USA plaatsvond.

Even na 5 uur komen we bij ons hotel aan, de Hilton ........, nou ja, de Hilton Garden Inn. Een goed hotel, een aanbieding, waar we twee nachten blijven. Als we aankomen is de entree met lint afgezet. Waarschijnlijk heeft een vrachtauto het dak van de entree geraakt, want het dak boven de hoofdingang staat behoorlijk scheef. We checken snel in en brengen onze bagage op de kamer. We zitten vlak naast een “Food & Drug Store”, een iets hoger segment als de Wallmart. We gaan even kijken en vinden er een goede wijn, een verse salade bar en een Chinees met een verse dagschotel. Dat is goed genoeg voor deze avond. We eten dit lekker op de kamer op, terwijl we 2 wasjes draaien/drogen. Morgen besteden we de dag aan Gettysburg en de Civil War.