Abilene - Santa Fe

Verenigde Staten, Santa Fe

Verslag 23 sept

Vandaag hebben we een behoorlijk lange rit voor de boeg en dus zitten we al rond 8 uur aan tafel. Na het ontbijt wordt nog een hotel in Santa Fe gezocht, want dat wordt onze bestemming vandaag. Zo rond de 750 km zitten we vandaag in de auto, halverwege deze rit zullen we de staat Texas verlaten om dan verder te rijden in de staat New Mexico.

Over het weer heb ik nog niet veel verteld. Is misschien ook niet nodig, want het is tot nu toe 30 tot 40 graden, ook 's avonds blijft het warm. Toch is het goed te doen, de lucht is droog en overal waar we komen, hotels, restaurants, winkels, is het goed uit houden omdat alles airconditioned is. Vandaag op onze lange rit zien we wat wolkenvelden waar zowaar een paar druppels uitvallen. Dus, so far, geen klachten.

Parallel aan de eindeloze wegen loopt vaak een spoorlijn. Met regelmaat komen hier heeeeeele lange treinstellen langs, 3 locomotieven met ruim100 wagons. Wij schatten dat deze treinen wel 2 tot 2,5 km lang zijn. Als er weer een lange trein langskomt stoppen we voor het maken van een paar foto's. Terwijl ik sta te fotograferen toetert de machinist vriendelijk naar me, maar ik schrik me rot! Maar wel een paar mooie foto's gemaakt.

Tegen 17.00 uur naderen we Santa Fe. Door het tijdsverschil winnen we 1 uurtje in tijd (nu 8 uur tijdsverschil met Nederland) bij het binnenrijden van de staat New Mexico zo komen we toch nog lekker op tijd aan. Voordat we naar het hotel gaan doen we nog wat inkopen bij de K-Mart. Flesje wijn, wat fruit en weer avondeten. Bij K-Mart hadden ze ook erg lekkere taarten met heel veel kleurstoffen. Rob laat de mooiste graag aan Jacqueline zien. Na het shoppen rijden we met de auto volgeladen naar het hotel, checken in en vleien ons neder bij het zwembad en genieten van een stokbroodje met allerlei lekkers, een klein schoteltje met sushi en een schaaltje met verse groenten met dipsaus. We sluiten de dag dus erg gezond af.