Denver City

Verenigde Staten, Denver

Na een week van lichte koorts en verkoudheid zonder verbetering toch maar besloten vandaag een dokter op te zoeken. Ik wil geen risico lopen dat dit langer aanhoudt of overgaat in een zware longontsteking en ik later in de week problemen krijg bij onze terugreis. Tegenover het hotel zit een ziekenhuis en ik meld me bij “Emergency”. Na een korte intake lig ik al binnen 10 minuten in een ziekenhuishempje op een onderzoekskamer. Er worden nog wat vragen gesteld, bloeddruk- en zuurstofgehalte gemeten. Deze laatste is iets verlaagd, maar dat is normaal als je wat langer op wat grotere hoogte verblijft. Na weer 10 minuten staat er al een dokter naast mijn bed, stelt de nodige vragen en doet wat onderzoeken. Alles lijkt vrij normaal, maar hij besluit toch X-ray foto’s van de longen te laten maken. Binnen een half komt hij vertellen dat ik toch een longontsteking in de “laagste linkerlong lob” heb. Nog niet zo erg dat ik moet blijven, waarschijnlijk was de koorts dan behoorlijk hoger geweest, maar voldoende voor het voorschrijven van een 7-daagde antibioticakuur. Daarnaast moet ik de komende dagen een hogere doses paracetamol en ibuprofen innemen, om de koorts en hoofdpijn te drukken. We rijden langs een apotheek om de medicijnen op te halen. Ik ben wel tevreden over hoe alles is verlopen, maar ook over de snelheid waarmee ik geholpen ben. De rekening, de men gewoon naar Nederland stuurt, zal wel een pittige zijn.

Nicole is ‘s ochtends lekker naar de kapper geweest, dus na mijn ziekenhuisavontuur zijn we gereed voor de rest van de dag. Vandaag gaan we naar het centrum van Denver. De 16th Street zou de winkelstraat moeten zijn en dat klopt. We gaan allereerst naar The Cheesecake Factory, maar we lopen de verkeerde kant uit en komen “toevallig” uit bij het Hard Rock Cafe. En jawel, Jacqueline kan alweer een speldje aan haar collectie toevoegen, eentje die haar grote concurrent, Rob Schmidt, zeker nog niet heeft. Daarna gaan we toch een taartje eten bij The Cheesecake Factory, op advies van Manon. We waren inmiddels toch wel hongerig geworden, doordat we door het niet geplande ochtendprogramma nog niet hadden ontbeten. Nicole en Ivo nemen inderdaad taart, Jacqueline en ik nemen een echte lunch. Het eten is goed, maar zoals altijd “ietsje” teveel. De winkelstraat is vrij lang, maar er rijd een gratis Hop on, Hop off bus, dus dat scheelt een eind lopen. We brengen daarna nog een bezoek aan het Molly Brown museum en zoeken de grote blauwe beer die tegen het Convention Centre leunt. Het is inmiddels half zes geworden en we besluiten bij een leuk cafe wat te drinken. Het is happy hour en de drankjes zijn wat goedkoper. We nemen er nog wat snacks bij, dan zijn we meteen klaar met avondeten.

We rijden naar ons volgende hotel in de Lakewood district, meer de zuidkant van Denver. We bespreken met elkaar onze planning van de komende dagen. Als we de weerbericht mogen geloven zal op onze geplande route het weer in de komende dagen behoorlijk verslechteren. We besluiten het maar per dag te bekijken, morgen eerst naar Colorado Springs.

Hoi Henk, beterschap, doe rustig aan en laat je lekker verzorgen:-)