Paramaribo - Rustdag

Suriname, Paramaribo

Zoals gezegd, vandaag een rustdag. Geen bijzondere activiteiten, even tijd voor jezelf. Na het ontbijt hebben we om 10.30 afgesproken met de lokale vertegenwoordiger van Orange Travel, onze reisorganisatie in Suriname. Dat is wat later als gebruikelijk, maar doordat we bij aankomst al meteen naar Galibi gingen en de Busiwagi Tour deden, was hier tot nu toe geen tijd voor. We krijgen wat extra informatie voor Awaradam, deze vierdaagse tour start morgen, en voor de rest van ons programma. Veel nieuws horen we niet, dus na een half uur zijn we klaar en vertrekt de vertegenwoordiger. Zonder Niek en Els maken we een wandeling door Paramaribo. Niek was gisteren al deels door de stad gelopen en Els wilde echt een dag rust. We shoppen wat en drinken wat aan de Waterkant, met uitzicht op de Surinamerivier. 's Middags liggen we aan het zwembad en lezen wat.

Rond 19.30 uur verzamelen we weer en gaan op zoek naar een restaurant. Het wordt uiteindelijk De Waag, een restaurant dat in de top 10 van Tripadvisor staat. Bij binnenkomst wacht ons een teleurstelling. Vandaag, Valentijnsdag, is het restaurant volledig vol. We staan op het punt van omdraaien als men ons toch nog een tafel aanbiedt. Bij de keuken is nagevraagd of onze aanwezigheid nog paste in hun capaciteit. Dat ging, maar we krijgen maar een beperkt menu aangeboden. We hadden slimmer moeten zijn en verder moeten gaan zoeken, maar..... dat hebben we niet gedaan. We kiezen het Valentijn-driegangenmenu, zo zitten we tenminste gezellig lang aan tafel. Er wordt ook nog aangekondigd dat er om 22.00 uur een Karaoke plaatsvindt. Daar hebben we niet zo'n zin in, maar gaan er vanuit dat we wel klaar zullen zijn met eten. Na ons eerste drankje krijgen we de eerste gang aangeboden, de springrolls beef or shrimp. Daarna blijft het stil, lang stil in de keuken. Het kost ons ook moeite nog een drankje te bestellen. Kortom, we raken toch een beetje geïrriteerd. Als de Karaoke inmiddels al even aan de gang is, het is dus ruim na tien uur, komt ons hoofdgerecht er aan. Gelukkig is de Karaoke niet slecht, het is een kleine groep Karaoke fanaten die frequent de microfoon grijpt en ook nog eens behoorlijk kan zingen, er worden maar weinig tenenkrommende acts ten gehore gebracht. Het is inmiddels ruim na elf uur dat, mede op ons aandringen, ook het toetje wordt gebracht. De rekening wordt maar meteen gevraagd, je weet maar nooit hoe lang dat gaat duren. Na half twaalf lopen we de deur uit terug naar ons hotel. Het eten was wel van goede kwalitatief, maar men nam hier dan ook wel erg ruim de tijd voor!