Op weg.

Nederland, Oosterhout

Na een drukke week met werken, visite (Niek en Els), golfen en een dagje zeilen op het IJ-meer, pakken we onze koffers voor een reisje met een van de cruiseschepen van ons bedrijf (Sanne en mijzelfšŸ˜€), de Edelweiss. De reis duurt 12 dagen en brengt ons over de Donau naar 7 verschillende landen en zo'n 12 verschillende steden. Tegen 2 uur 's middags rijden we aan. We moeten morgen in Passau opstappen, een plaats op de Duits-Oostenrijkse grens, ongeveer 850 km van huis. Vandaag rijden we de eerste 600 km, naar het klein plaatsje Wendelstein, net onder Nürnberg. We rijden vrij vlot Zuid-Oostwaarts, het enige oponthoud dat we ervaren zijn de ontelbare Bau-stellen, er wordt zoals altijd in Duitsland flink aan de weg gewerkt. Rond 8 uur 's avonds komen we in het heel klein plaatsje aan. Het hotel ziet er donker en vrij verlaten uit, het lijkt wel gesloten, geen auto op de parkeerplaats! Toch brand er licht bij de hoofdingang en in de hal. Op een briefje bij de ingang staan wat instructies en na een telefoontje krijgen we de code van een kluisje en vinden de sleutel van het hotel en onze kamer. Het restaurant is ook dicht dus we lopen het dorpje in om nog wat te eten. Uiteindelijk vinden we een kleines Gasthof waar we nog net een schnitzel en cordon bleu met een biertje en een behoorlijk groot glas wijn kunnen bestellen. Na 28 euro te hebben afgerekend lopen we terug naar het hotel en gaan slapen.