Passau - Oosterhout

Duitsland, Passau

's Ochtend worden we wakker in Passau. Ons "geluk" is voorbij, het is bewolkt en het regent af en toe. De kamer moet rond 8 uur leeg zijn en de koffers moeten op de gang staan. We genieten van ons laatste ontbijt aan boord, betalen de barrekening, en gaan naar de salon en wachten de ontwikkelingen af. Terwijl wij wachten zien we op de kade het personeel een "slang" vormen om zo de koffers van boord in de bus te zetten. Onze koffers hebben een apart label, zodat deze niet de verkeerde kant opgaan. Rond 9 uur is het voor de Zwitserse gasten tijd om de bus in te gaan. Wij nemen afscheid van Ursel en Anita en wisselen contactgegevens uit, misschien kunnen we een keer langs gaan als we naar Davos gaan of via Zwitserland naar Italië reizen.

Voor ons wordt de stadsbus even aangehouden, wij kunnen mee naar het Hauptbahnhof. In 10 minuten staan we op het station en kopen een kaartje en rennen we naar het perron, want er vertrekt een trein over 5 minuten. We hebben geen rechtstreekse trein naar Straubing, maar kunnen een groot deel met de supersnelle ICE reizen. Het laatste stukje moeten we met een boemeltreintje verder. Al met al gaat dat erg vlot want om 10.20 stappen we in het 100 km verder gelegen Straubing uit. Enig minpuntje van de reis is de we hier met onze zware bagage een hoge noodtrap over het spoor moeten nemen, men is aan het verbouwen. Maar 15 minuten later zitten we al in onze auto en gaan op weg naar Nederland. De 750 km lange terugreis verloopt redelijk voorspoedig, de bekende Baustellen, een paar filetjes, even voor 19.00 zijn we thuis. Als de wagen is uitgeladen, de eerste was al in de wasmachine gaat, bestellen we een pizza bij Domino's, want de ijskast is zo goed als leeg. Een pizza is effe wennen na al dat heerlijke eten, maar goed met een wijntje op de bank lukt dat wel. Via de Domino-app kun je de status van je pizza volgen: bestelling gereed - wordt gemaakt - in de oven - gereed - onderweg - thuis. Na een uur zien we dat de app blijft hangen op "wordt gemaakt". We bellen even: "ja, het is ontzettend druk, waarschijnlijk over een uur gereed! U, kunt het ook zelf ophalen over 20 minuten, dan krijgt u een korting van 6 euro". Ik doe dat maar, anders wordt het wel erg laat. Bij Domino's aangekomen is het een grote chaos, er staan veel andere klanten, de telefoon gaat onafgebroken. Wij blijken gelukkig als een van de eerste gebeld te hebben, want onze pizza's worden direct gemaakt en gaan meteen de oven in. 15 minuten later ben ik thuis en kunnen we aan tafel. Als we na zo'n fantastische reis niet meer met beide benen op de grond zouden staan, dan staan we dat nu zeker wel 🙂

Welkom thuis bDe reis is dus voor herhaling vatbaar?

Nicole 2017-09-17 12:41:57

Leuk weer om jullie reis zo gevolgd te hebben. Welkom thuis