Los Angeles - Malibu Beach

Verenigde Staten, Malibu

Vanochtend na het ontbijt hebben we besloten niet mee naar LA te gaan. We blijven nog een paar uurtjes bij het zwembad, lekker zonnen, beetje luieren. Rond 1 uur gaan we richting Malibu Beach, een half uurtje rijden van ons hotel. Het is een doordeweekse dag, dus lekker rustig en we kunnen dus ook makkelijk parkeren. We wandelen een beetje langs het strand, gaan zitten en kijken naar de vele surfers en zwemmers in het water. Ook is er een mooi flora/fauna gebied bij het strand, hier schieten we nog een paar foto's. We genieten eens van een beetje rust, dat is wel lang geleden, dat zou zelfs wel eens de vorige vakantie geweest kunnen zijn!

Terwijl we op het strand zitten zien we dat een stel meeuwen een zak chips heeft gevonden in een tas op een handdoek. In het begin gaat het gevecht tussen paar meeuwen om de zak zelf, maar al gauw zitten er tientallen om de zak te knokken tot deze uiteindelijk kapot gaat en de orgie helemaal losbarst. Ook een tweede en zelfs een derde zak chips moeten het ontgelden. De eigenaar van de zakken chips is waarschijnlijk lekker aan het surfen en zal wel enigszins teleurgesteld zijn als hij/zij terugkomt en trek heeft in iets lekkers.

We lopen ondertussen verder naar de pier om wat te drinken. Nog voor we daar aankomen wordt er nog een professionele fotoshoot gemaakt zowel onder de pier (door Rob van Yvonne, waarbij Yvonne bijna wegspoelde) als op de pier (van en door onbekenden, reclame voor nieuwe ranja). In een winkeltje op de pier staat nog een ouderwetse flipperkast en daar staan zowaar nog een paar vrijspelen op. Terwijl de dames naar de veel te hoog geprijsde prullaria kijken proberen Rob en ik de bal in het spel te houden. Als we geen vrijspelen meer hebben drinken we een biertje en frisdrank en lopen we weer terug richting de auto en gaan naar ....... een outletcentrum, op verzoek van Jacqueline. Deze outlet bevindt zich ongeveer 15 min bij ons hotel vandaan en er was een TUMI -winkel gesignaleerd. Hier vindt Jacqueline een mooie rugzak voor ongeveer 1/3 van de Nederlandse prijs, toch leuk. We sjokken nog een uurtje door voordat we met een warme kip, Doritos met wat sausjes en bruine boontjes met een uitje richting hotel gaan.

De avondmaaltijd wordt weer genoten aan het zwembad, maar smaakt daarom niet minder lekker. Na de maaltijd checken we alvast in voor de terugvlucht en nemen in de lokale bar nog een afzakkertje. Hier keert onze penningmeesteres, Yvonne, de portemonnee om en verdeelt het laatste geld uit de huishoudpot, dit is geen vetpot, want dit zijn alleen nog maar muntjes. Daar wij tijdens de hele reis door Yvonne op de hoogte zijn gehouden van ons bestedingspatroon, hebben wij nu geen verdere behoefte meer aan uitleg over onze bestedingen en dechargeren wij haar. De laatste avond in de USA voor we morgen terugvliegen, jammer!

PS: nog even ter herinnering, vogelhuisjes van Rob: Rob.yvonne.schmidt@hotmail.com, 25 dollar per stuk, bij bestellingen vanaf 3 stuks 50 % korting!

Mooie tocht geweest onder streng monetair gezag begrijpen we. Veilige terugreis, groetjes E,N

Els en Niek 2015-10-09 18:09:08

Ja, het is het mooi geweest, maar altijd te kort. Vandaag nog wat rondhangen bij het zwembad, in de loop van de middag rijden we naar het vliegveld, Gr Henk