Las Vegas

Verenigde Staten, Las Vegas

We hebben geluk, vandaag net als de afgelopen dagen is het heerlijk weer, zo’n 25-30 graden. Vandaag moeten we op de Strip op zoek naar een geschikte ontbijtlokatie. En schuin tegenover ons hotel vinden we die, het inmiddels bekende eitje, toastje, stukje bacon en gebakken aardappeltjes, met koffie en thee, voor nog geen 25 dollar! Dat is voor vandaag een goed begin. Ik haak hier af en keer terug naar ons hotel, ik doe het de hele dag rustig aan ivm ons vertrek morgen. De anderen lopen langs de Strip en willen nog oa een kijkje nemen bij de gondels van Venetië.

Ik zit nu in alle rust op de kamer, weg van de herrie op de Strip. Ik heb nu de tijd om mijn achterstand van mijn verslag bij te werken. Terwijl ik hiermee bezig ben kijk ik uit op het vliegveld net achter de hotels. Het vliegveld van Las Vegas, McCarran International Airport, schijnt een van de drukste velden van Amerika te zijn, daarvan echter hebben we totaal geen last. Wat veel meer opvalt is het ontzettend drukke helikopter verkeer, die dingen vliegen af en aan. Er zit wel wat zakelijk verkeer tussen zitten, maar de toerist lijkt toch de grootverbruiker hiervan. Er worden overal trips naartoe aangeboden, zoals de Grand Canyon, maar ook tochtjes over de stad zelf. Als ik naar buiten kijk zie ik hoe vuil onze ramen zijn, deze zitten onder het zand. Er lag al een briefje op onze kamer dat een dezer dagen de ramen zouden worden gewassen, met de waarschuwing de gordijnen dicht te houden, de glazenwasser zou je anders wel eens in je blootje aan kunnen treffen! Ik zie nu vanuit de kamer dat aan een ogenschijnlijk dun draadje een glazenwasser bezig is de ramen weer schoon te krijgen. Hij werkt 1 rij ramen van boven naar beneden af, ruim 30 stuks dus! Ben wel benieuwd hoe het water er bij de laatste ramen uitzien! Ondanks de vuile ramen kun je toch wel redelijke foto’s vanuit de kamer maken.

Nadat Jacqueline en Ivo en Nicole weer terug zijn uit “Venetië” doen we het allemaal de rest van de middag rustig aan. Om 7 uur halen we wat sandwiches voor morgen en eten nog een hapje op de Strip. Het is erg druk nu rondom ons hotel. Het hotel staat naast een soort voetbal arena en vanavond treedt daar Bruno Mars op. Wij eten nog wat en gaan dan terug naar het hotel om de koffers al klaar te zetten want morgen gaan we heel vroeg op pad. De wekker staat op 02.45, rond 03.30 hebben we een taxi naar het vliegveld en rond 06.45 gaan we take off naar Philadelphia. Na een tussenstop van ruim 4 uur vliegen we vervolgens naar Amsterdam waar we op vrijdagochtend zullen aankomen. Kortom, morgen een lange dag voor de boeg.

Goeie reis terug. Was weer leuk om 's morgens een pingeltje te krijgen. ...weer een verslagje :-) . Tot ziens

Heleen 2018-10-11 07:09:38

Henk, bedankt voor de leuke en mooie ervaringen en foto's die je met ons deelde.šŸ˜˜ Goede vlucht !