Bangkok - Hoi An

Vietnam, Hội An

Vanmiddag vertrekken we naar Vietnam, dus voor vertrek hebben we nog wat tijd om Chinatown zelf in te gaan. Sampeng Market is een erg bekende markt in Bangkok. Een lange en smalle straat, waar je maar net doorheen kunt lopen, met heel veel verschillende winkeltjes. Winkels met kleding, schoenen, speelgoed, eten, huishoudelijke spulletjes en nog veel meer. Het is inderdaad een drukke bedoeling en zeker met zo’n hoge temperatuur moet je dit wel leuk vinden. Nou, dat vinden wij wel leuk, je moet je vooral niet druk maken. Even na twaalven lopen we weer terug naar het hotel. We mochten de kamer een uurtje langer houden, zodat we ons nog even kunnen opfrissen voordat we met de taxi naar Don Mueang vliegveld gaan, het regionale vliegveld van Bangkok. Op het vliegveld verloopt het inchecken en de douane soepeltjes, dus hebben we wat tijd over om wat te eten. Bij McDonalds nemen een paar hamburgers met frites met een gezonde Cola Zero. Onze vlucht vertrekt zeer punctueel om 16.40. Aan board maakt een koppel met baby nogal wat stennis. Waarschijnlijk hebben ze wat laat geboekt en zitten ze niet naast elkaar. De man ziet een paar vrije plaatsen naast elkaar en wil daar gaan zitten, maar omdat dit duurdere plaatsen zijn mag dat niet. De vrouw raakt hiervan nogal geïrriteerd (zeker als haar moeder er zich ook mee bemoeit) hetgeen meteen effect heeft op de baby, die begint te huilen, hetgeen weer een negatief effect heeft op het koppel. Terwijl het vliegtuig met taxiën begint, loopt zij nog met baby naar het toilet voor een verschoning. Eenmaal in de lucht, lijkt de rust bij het echtpaar teruggekeerd.

Na anderhalf uur arriveren we op het vliegveld van Da Nang. Het is er niet druk, maar helaas zijn er problemen met het visum van Yvonne, hierdoor lopen we een uurtje vertraging op. Onze taxichauffeur raakt hierdoor wat geïrriteerd, dus wat later als gepland zijn we bij ons hotel, het Ancient House Resort, in Hoi An. Een prachtig hotel en een prachtige kamer, en in een stuk rustiger omgeving. Om half tien gaan we nog wat eten. Een restaurantje wat we van ons vorig bezoek nog kende is er nog en blijkt ook vanavond een uitstekende keus. Even na 11 uur duiken we ons bed in.

Leuk krijgen we weer origami te zien van de handdoeken?

Heleen 2020-01-12 18:19:47

dat wordt weer een paar genieten van die overheerlijke springrolls :)

nicole 2020-01-12 18:30:50

Hoi Nicole, ja, je hebt het al de foto’s gezien natuurlijk. We hebben weer heerlijke loempiaatjes op in “ons” restaurantje. De eigenaresse is nog steeds erg “splaaksaam”, en erg enthousiast.

OpReisNaar 2020-01-13 04:44:09

Heleen, zie foto verslag:)