Düsseldorf - Hongkong

Vietnam, Thành phố Huế

We zijn al vroeg in de ochtend in Hongkong en zijn om 8 uur al bij het hotel Stanford in de wijk Kowloon. De kamers zijn nog niet gereed en we moeten ons maar zien te vermaken. Het is bewolkt/mistig in Hongkong en de temperatuur is zo'n 20 graden. We besluiten om ondanks het vroege uur, het is nog erg rustig in de stad, een deel van een wandelroute te volgen. Na een kop koffie bij de Starbucks gaan we aan de wandel. Eerst naar de Ladies Market, deze wordt nog opgebouwd, en vervolgens naar de Goldfish Market, de Flower Market en de Bird garden. Rond 1 uur zijn we terug bij het hotel en krijgen de keycards van onze kamers. We lassen een pauze in van 2 uur, even een middagnap doen, om daarna weer fris de stad in te duiken.

We gaan nu naar de volledig opgebouwde Ladies Market en slenteren langs kraampjes met allerhande goederen. Daarna gaan we ondergronds en nemen de Subway naar de zuidpunt van Kowloon. Daar slenteren we langs het water, daar wordt nog veel en hoog gebouwd, en stoppen bij een Duitse kroeg en nemen twee flinke bieren en twee glazen wijn (Happy hour😀), en een uitgebreide borrelhap, heerlijk. Daarna duiken we weer de stad in. Het is inmiddels begin van de avond en behoorlijk druk op straat. We besluiten om via Temple Street Night Market terug naar het hotel te gaan, we zijn allemaal erg moe. Een lekkere warme douche en dan heerlijk slapen. Morgen om 9 uur wacht ons weer een lange dag.

Hoi allemaal, fijn en leuk om jullie reis mee te maken. Geniet ervan. Liefs oh ja, heb je het noorderlicht nog gezien, verwacht nog een foto daarvan. Liefs