Bluff - Flagstaff

Verenigde Staten, Flagstaff

Na het ontbijt in de eetzaal, eigenlijk eetkamer, er stonden 4 tafeltjes met ieder twee stoelen, gaan we terug naar Bluff Fort. Een grote wens van Rob, omdat we ons kunnen verkleden in een "huis op de prairie"-achtige stijl, zodat we in deze omgeving in de juiste setting foto's kunnen maken. Bij binnenkomst worden we verwelkomt door Jerney, een Mormoonse vrouw van rond 70 jaar, die ons het eea verteld over Bluff Fort en het ontstaan. Ze wijst ons ook vriendelijk de ruimte waar de kleding hangt die ons in de juiste tijd moet terugbrengen. Vervolgens hebben we vrije hand om overal foto's te maken. Ik denk dat het aardig is gelukt, oordeelt u zelf.

Het is inmiddels 10 uur, de dag nog jong, en we gaan naar onze tweede activiteit vandaag,30 km verderop. We brengen een bezoek aan de Valley of the Gods. Hiervoor moeten we van de hoofdweg af en beginnen aan een twee uur durende rit. Je ziet er schitterende rotsen en rotspartijen die her en der verspreid staan in een verder leeg, weids woestijnlandschap. Via een 17 mijl lange onverharde weg (niet zo best voor de auto lijkt me) kan je door de eenzame vallei heenrijden. De toegang is gratis, desondanks zie je er bijna niemand. De foto's spreken voor zich.

Bijna 2 uur 's middags en weer 50 km verder bezoeken we onze derde attractie vandaag, Monument Valley. Dit is een veel bekender gebied, de rotspartijen in dit gebied zijn vaak gefotografeerd en dragen namen als: Spearhead Mesa, the Three Sisters en Totem Pole. Je kunt er ook paardrijden of je, zoals Rob, laten fotograferen op een paard. De toegang hier is 20 dollar en het is er veel drukker en veel toeristischer. Ook hier zijn de wegen onverhard, wederom krijgt onze huurauto het zwaar te verduren. Wij trouwens ook want we worden behoorlijk door elkaar geschud. Rond 4 uur rijden we dit park uit en gaan onderweg naar ons hotel in Flagstaff zo'n 300 km verderop, maar wel op asfalt, dat rijdt een stuk prettiger. Onze witte huurauto ziet er niet uit, alles zit onder de rode stof.

Tegen 6 uur lokale tijd (we zijn weer een tijdszone overschreden, nu 9 uur verschil met Nederland) na wat voedsel bij Walmart te hebben ingeslagen, komen we aan bij ons hotel. Dit hotel hebben we via de website Hotwire.com gereserveerd. Je reserveert tegen een lage prijs, weet ongeveer waar het in de stad ligt en wat anderen er van vonden, maar de naam van het hotel krijg je pas nadat je hebt geboekt. Dus dat is een verrassing. Het viel niet tegen, integendeel, een zeer goed hotel, mooie kamers met ontbijt voor nog geen 55 euro per nacht en we blijven hier 3 nachten. Een toetje vanavond was een complete maansverduistering met een onbewolkte lucht, dus uitstekend zichtbaar. Kortom, we hebben weer een fantastische dag gehad. Nu lekker douchen, de rode stof van ons afspoelen, en dan lekker slapen.

Haha, hele leuke foto's! Super mooie foto ook van de maansverduistering. Welterusten ? ik ga weer aan het werk! Xx