Philadelphia - Atlantic City

Verenigde Staten, Atlantic City

We vertrekken van ons hotel naar het centrum van de stad. Omdat we gemerkt hebben dat de parkeerkosten in het centrum erg hoog zijn, zoek ik via internet naar een alternatief. Via de website SpotHero kom ik aan een wat goedkoper alternatief. Ik reserveer via deze site een parkeerplaats van 11.00 tot 16.30 voor 13 dollar. Voor sommige parkeerplaatsen is de normale prijs 6 dollar per half uur. Zonder problemen kan ik in de parkeergarage van een hotel terecht en aan het eind van de middag er weer uit. Super! Voordat ik echter daar aankom gaat het nog even fout met de navigatie. Als ik bijna op de plaats van bestemming ben stuurt de navigatie mij helemaal over de Benjamin Franklin Bridge. Op zich niet zo’n probleem, maar als ik terug rij moet ik wel 5 dollar tol betalen.

We staan op 5 minuten lopen geparkeerd bij de Independence Hall met de bekende Liberty Bell. Hier werd op 4 juli 1776 de onafhankelijkheidsverklaring door alle staten aangenomen/getekend en in 1787 werd hier de Amerikaanse grondwet opgesteld. Bij het Visitors Center regelen we kaartjes voor een rondleiding, dat is wel nodig, want zonder kaartje kom je sowieso niet binnen. De rondleiding met een gids is ook wel beter, je krijgt zo een veel beter beeld van het belang van het gebouw. Na een korte inleiding worden we rondgeleid en eindigen in de zaal waar uiteindelijk The Declaration of Independence werd opgesteld en getekend. Volgens de gids verliep dat proces niet geheel van een leien dakje, bij zo’n belangrijke verklaring waren er vaak meningsverschillen tussen verschillende staten. Uiteindelijk lukte het iedereen achter de verklaring te krijgen, ook al waren niet alle vertegenwoordigers, bewust of onbewust, altijd bij het opstellen aanwezig. Na een half uur staan we weer buiten en lopen verder de stad door. Onder een heerlijk zonnetje bij 25 graden slenteren we door het gezellige centrum, eveneens buurten we bij het 6e Hardrock Cafe (happy Jacqueline) en gaan via Chinatown weer terug naar de auto.

Rond 4 uur rijden we, in de spits, de stad uit en belanden in verschillende files richting Atlantic City. Het laatste stuk snelweg gaat opvallend veel sneller, maar dan zitten we ook op de tolweg! Geheel tegen de verwachting in zijn we hiervoor maar een paar dollar kwijt. Tegen half zes zijn we bij ons hotel, The Claridge, een wat gedateerd hotel. Dit hotel ligt wel tegen de kust aan en dus bij de Boardwalk, een wandelroute langs de boulevard. Nadat we ons hebben geïnstalleerd nemen we een drankje bij de Sky-bar, Vue genaamd, van ons hotel en kijken naar een schitterende zonsondergang. Hierna wandelen we nog even langs de boardwalk, bezoeken het 7e Hardrock Cafe (erg happy Jacqueline) en wagen nog een gokje in een van de vele gokhallen. De enige die hier met een glimlach vertrekt is Sanne, je mag raden waarom☹️ Na een kleine pizzaatje gaan we terug naar ons hotel om te slapen.

Jullie hebben heel qat bijgeleerd deze vakantie. Mooie foto van die ondergaande zon