Dallas (Fort Worth)

Verenigde Staten, Fort Worth

Na het bekende ontbijtje, zie verslag gisteren, pakken we onze spullen voor onze trip naar Fort Worth, een plaats ongeveer 50 km ten oosten van Dallas. Niet nadat we door Yvonne, de penningmeesteres, tot de orde zijn geroepen over onze financiële uitgaven. Yvonne heeft deze rol nadrukkelijk opgeëist en we zijn er alle drie ingestonken. Onze excuses voor het wangedrag wordt deels geaccepteerd, gisteren hebben we voorraad ingeslagen en een TomTom gekocht, zie verslag gisteren. Om Yvonne een stukje tegemoet te komen hebben we bij het ontbijt wat meer gegeten en gedronken, hoeven we de eerste uren niet te zeuren. Daarnaast hebben we allemaal extra fruit meegenomen, je weet maar nooit! Yvonne zelf had gisteren het goede voorbeeld gegeven door ook wat van het ontbijtbuffet mee te nemen. Of dit de goede spirit was vroegen wij ons wel af, met ruim 40 graden down town een kuipje boter in je tas stoppen, tsja!!

Na ruim een half uur komen we in Fort Worth aan en vallen we met onze neus in jawel, de boter. Als we het centrum inrijden zijn verschillende wegen afgesloten ivm een autoshow. Er staan maar liefst 450 gepimpte auto's in de stad. Van alles en nog wat, Mustangs, Chrijslers, Buicks, fantasy-cars, van alles en nog wat. En de liefhebbers hebben er behoorlijk wat tijd in gestoken, want ze zien er bijna allemaal even mooi uit. Als de auto's er niet opgeknapt uitzagen was dat ook de bedoeling, zoals een auto die rechtstreeks uit de film Mad Max leek te komen. En de gehele autoshow stond in het teken van het goede doel, ditmaal onderzoek naar prostaatkanker. Er werd op een bepaald moment zelfs omgeroepen dat er geen wachttijd was bij het prostaatonderzoek. Rob en ik hadden daar nu even geen zin in, we kennen die Amerikaanse verplegers met die hele grote handen/vingers, nee, nu maar niet.

Na een kort bezoekje aan de Watergarden, een paar waterpartijen in het centrum, stappen we in de auto en rijden naar Stockyards Station. Een toeristische trekpleister waar alles in het teken staat van oa de cowboys, Longhorns en Rodeodrives. Bij aankomst worden we door een paar cowboys gewezen op verschillende atracties, zoals het drijven van de Longhorn koeien door de straten, de aankomst van de trein en de gewelddadige ontmoeting van de sheriffs met een aantal boeven. De ontmoeting eindigt met een schietpartij waarbij Jacqueline zelfs door de grote lafaard nog even wordt gegijzeld, maar gelukkig loopt dat goed af. Na een wandeling door de straten, het bezoeken van verschillende souvenierswinkels besluiten we te gaan eten. We nemen alle vier de beste hamburger van 2007 en 2008, dat is weliswaar enige tijd geleden, maar is inderdaad nog erg lekker.

De dag wordt afgesloten met een bezoek aan een rodeoshow, de Stockyards championship in het Historic Cowtown Coliseum. Met ongeveer 1000 andere bezoekers kijken we naar een aaneenschakeling van verschillende shows. Na het Amerikaanse volkslied kijken we naar het bekende rodeo rijden, zolang mogelijk op een paard of stier blijven zitten,het zo snel mogelijk vangen van kalveren en het zo snel mogelijk afleggen van een parcours zonder fouten. Daarnaast werden de showelementen afgewisseld met verschillende spellen met het publiek en mochten de kinderen in de arena proberen een stuk tape van een kalf te halen. We hebben een erg leuke 2 uur durende show gezien. Na de show zijn we in de auto gestapt en tegen 11 uur waren we weer bij het hotel. Het was een lange dag, maar het was ook zeker de moeite waard.