Ha Long Bay - Hue, half bewolkt en droog, 25 graden

Vietnam, Thành phố Huế

We hebben in ons hutje allebei goed geslapen, maar zijn toch lekker vroeg wakker. Gordijntjes open en genieten van het uitzicht. Het schip is inmiddels gedraaid, waardoor we vrij uitzicht hebben. We kleden ons aan en gaan naar boven en zien Nicole en Ivo al in de ontbijtzaal zitten. Ook wij eten mee en gaan aansluitend lekker op het bovendek zitten in een paar heerlijke ligstoelen en genieten van het uitzicht. Rond 9.00 uur is er weer een uitstapje, maar die laten we aan ons voorbijgaan. We genieten van een paar uurtjes rust en het wordt nog beter als ook de zon weer eens gaat schijnen. We maken nu de mooiste foto's van de baai. Om 09.30 moeten we de kamers al weer opleveren en rond 10.00 uur wordt er een vervroegde wederom uitstekende maaltijd aangeboden. Ons schip vaart met vele andere schepen inmiddels weer door de baai richting thuishaven. In de haven aangekomen verlaten we het schip en worden vriendelijk uitgezwaaid door het personeel.

Onze chauffeur is stipt op tijd, we kunnen meteen instappen en gaan richting Hanoi Airport voor onze ruim 1 uur durende vlucht naar Hue. De chauffeur vraagt halverwege nog of we een sanitaire stop willen maken, voor ons hoeft dat niet, maar even later stopt hij toch bij een enorme winkel met allerlei handgemaakte producten, zoals beelden, houtsnijwerk, geborduurde schilderijen, kleding, tasjes, leren riemen etc. We lopen daar een half uurtje rond en vertrekken zonder iets te hebben gekocht. Rond 15.00 uur komen we op de luchthaven Ha Noi Noi Bai, checken in en wachten op ons vertrek. We doden de tijd in de Hanoi Bar en we hebben eindelijk weer WiFi. De externe communicatie wordt daarmee sterk verbeterd, de interne communicatie however, is nu vrijwel nihil!

We vliegen met VietnamAir, de RyanAir van Vietnam. Alles loopt erg vlot, snel boarden, weinig service (flesje water), bij de landing fors remmen om de afslag te halen en een vlotte afhandeling bij aankomst. Onze taxichauffeur staat al klaar en we kunnen direct naar het Cherish hotel in Hue rijden. We krijgen 2 mooie kamers naast elkaar op de 7e verdieping. Nadat we de koffers hebben uitgepakt, gaan we nog even de stad in om een hapje te eten. Verschillende leuke restaurants liggen op nog geen 5 minuten van ons hotel vandaan. Voor een lekkere hap en een paar drankjes (incl goede wijn) betalen we nog geen 40 euro, dat is te doen. Terug bij het hotel vullen we de waszak met vuile kleding van de afgelopen week, morgenochtend wordt deze opgehaald en 's avonds alles schoon weer terug. Ook mijn schoenen laat ik voor 2 euro schoonmaken en in vet zetten. Die zagen er na een week door de bergen en stad wandelen niet meer uit.

Ondanks de mist, toch een super uitzicht in de baai. Leuk om jullie reis te volgen.

Rob en Yvonne 2017-03-20 20:47:43

we genieten van jullie avonturen alleen het weer mag wel wat beter worden.