Denver - Rocky Mountain National Park

Verenigde Staten, Rocky Mountain NP

Vandaag gaan we ons vijfde National Park bezoeken, het Rocky Mountain National Park. Maar voordat we aanrijden nuttigen we het ontbijt in een tegenover het hotel gelegen cafe. De koffie is er uitstekend en de verschillend belegde baigels zijn eveneens uitstekend. Daar gaan we morgen zeker weer ontbijten. Rond 10 uur rijden we aan. We zijn ruim een uur onderweg voordat we bij de ingang van het park zijn bij een plaats genoemd Estes Park. Daar stoppen we even voor een legstretch en koffie/thee. In dit mooie plaatsje is het weer heerlijk, het zonnetje schijnt en het is er ongeveer 20 graden. Naast de gebruikelijke toerischtische winkels zijn er ook veel snoepwinkels. Het leuke daarvan is dat je in de winkel zelf kunt zien hoe ze de snoep maken. Na het proeven weten Jacqueline en Nicole wel welk snoep ze willen kopen, maar ik geloof niet dat we meer snoep hebben gekocht dan dat we hebben voorgeproefd!

Na een uur rijden we weer verder. De weg die we door het park volgen is 48 Miles lang en loopt globaal van noord naar zuid en eindigt ongeveer bij het plaatsje Grand Lake. Het hoogste punt van deze weg ligt op ruim 12.000 ft. We slingeren door dit mooie park met vele vergezichten. Op verschillende stopplaatsen worden we getrakteerd op wat klein wildlife zoals de chipmunck. Bijna niet op de foto te krijgen, zo snel springen ze van links naar rechts. Maar goed als je maar vaak genoeg knipt zit er vast eentje bij. We rijden weer verder en zoals we dat eerder hebben meegemaakt, als er een opstopping is er vast wat te zien. En jaar hoor, niet ver van de openbare weg staat een gigantisch Edelhert. Snel stappen we uit en maken onze foto’s. Bezoekers die slechts een paar minuten later aankomen zijn al te laat, want het hert stapt het bos in en is uit zicht verdwenen. En net voor we het park verlaten komen we nog een roedel herten tegen. Het weer aan deze kant van de bergen is wel minder, de zon is verdwenen en af en toe regent het ook nog.

We stoppen nogmaals om wat te drinken in een plaatsje, waarvan ik de naam niet meer weet (noot redactie: Empire). We lopen naar het cafe met de naam Hard Rock Cafe. Dit kan in dit gat niet een echte zijn, het maakt op zich niet veel uit, toch hartstikke dicht. Daarnaast zit een winkeltje waar we even naar binnen gaan. Op een tafeltje staan 2 thermoskannen, 1 met lauwe ouwe slappe koffie en 1 met naar koffie smakend lauw water. We nemen maar wat en zijn met 5 dollar ook niet echt duur uit. We rijden weer verder naar ons hotel. Toch nog een behoorlijke rit, zo’n 175 km. We hebben inmiddels ook wat honger gekregen en besluiten als we een “The Five Guys” tegenkomen we zullen stoppen. We hebben hier al eens bij gegeten. Het is een hamburgertent, met verse hamburgers en de frietjes zijn van verse aardappelen gemaakt. Al met al een lekker hapje. Het leuke is dat je in afwachting van je bestelling wat pelpinda’s kunt pakken. Wij kennen natuurlijk de pelpinda wel, maar deze zijn gezouten. Hoe ze dat doen weet ik niet, maar deze zijn echt lekker. Tegen zevenen komen we bij ons hotel aan, halen een lekker glaasje wijn bij de bar en gaan naar onze kamers.