Mount Rushmore - Denver

Verenigde Staten, Denver

Na een “heerlijke” Amerikaans ontbijt, rijden we even na negenen aan. We gaan eerst naar de Mammoth Site, dit is een museum dat op nog geen 100 meter van ons hotel ligt. Dit museum is gebouwd op/over de grootste vindplaats van Mammoet beenderen ter wereld. Op deze plaats was een Sinkhole gevuld met warm water waar een aantrekkelijk vegetatie was ontstaan. Zo’n 140.000 jaar geleden moeten de Mammoeten bij het eten ervan in de sinkhole zijn gevallen en konden er niet meer uitkomen. In 1974 trof een lokale contracter voorbereiding voor de bouw van een woonwijk, hij trof uiteindelijk de eerste slagtanden aan. De grond werd uiteindelijk beschikbaar gesteld voor verder onderzoek en afgravingen. Tot op dit moment weet men dat er tenminste 61 mammoet-skeletten liggen, maar afhankelijk van verdere afgravingen kan dat aantal nog flink oplopen. Echter het vrijmaken van de vondsten vergt zoveel tijd, dat men misschien nog honderden jaren bezig is.

We rijden weer verder naar onze volgende bestemming, Cheyenne. Hier zouden we overnachten, maar we hebben besloten verder te rijden tot Denver. In de loop van de middag komen we er aan. Het is even zoeken naar het centrum van de stad, want dat wordt niet duidelijk aangegeven. Uiteindelijk staan we dan toch in “hartje” Cheyenne. We lopen een uur rond, maar vinden het toch een tegenvaller. Brede straten (voor die grote auto’s natuurlijk), veel gesloten winkels en weinig volk. Nee, we rijden maar weer verder.

Verder rijden naar Denver betekent in totaal toch ruim 500 km rijden vandaag. Het voordeel is dat we wat langer op een plek in Denver kunnen blijven, zonder onze koffers weer uit te moeten pakken. Via Hotwire hebben we op verzoek van Nicole een Boetique hotel gereserveerd en bij aankomst blijkt datbdat een juiste keus is geweest. Een mooi en comfortabel hotel. Een Pizzeria op de hoek biedt uitkomst voor een snelle hap. De komende dagen gaan we Denver verkennen, het centrum, de outlets natuurlijk en nog een mooie trip maken door het Rocky Mountain National Park.