Washington - Philadelphia

Verenigde Staten, Philadelphia

We merken dat we de afgelopen dagen veel hebben gereisd en vooral veel hebben gelopen (zo’n 140 km). We besluiten ons geplande programma iets aan te passen, we plannen vandaag en morgen wat meer activiteiten. Dat lijkt onlogisch, maar hierdoor lopen we minder en hebben 1 dag langer aan het strand. Ja, onze laatste drie dagen waren al aan het strand gepland om voordat de werkweek weer begint ffn lekker uit te rusten. En daar plakken we dus een extra dag aan vast, heerlijk. Zeker in de wetenschap dat het ook lekker strandweer wordt de komende dagen.

Vandaag zijn we vroeg uit Washington vertrokken, want we gaan ontbijten bij Cracker Barrel. Bij onze vorige Amerika reis hebben we hier, op advies van Manon, ook heerlijk ontbeten. Vervolgens rijden we door naar Baltimore vanwege het mooie havengebied aldaar. Als we willen parkeren op een grote parkeerplaats merken we dat dat een hele dure aangelegenheid is. De 1e 20 minuten 6 dollar, en de 2e 20 minuten ook!!!! Terwijl we staan te dubben wat te doen, wordt er op het raam van de auto geklopt, een politie agente! Ik verwachtte te moeten doorrijden, maar in plaats daarvan bood ze haar parkeerplaats aan. Zij stond langs de weg geparkeerd en ging weg. De kosten? 3 dollar per uur. Dat is nog eens servicegericht😁 We wandelen onder een heerlijk warm zonnetje door de stad en stoppen en passant nog even bij het Hard Rock Cafe, voor de hobby van Jacqueline. Zij scoort inmiddels haar 5e pin.

Rond 12 uur rijden we richting Lancaster, het gebied van Amish. Lancaster zelf is niet zo interessant, maar we besluiten daar naar een Amish Farm&House te gaan. Daar de Amish op zichzelf zijn, is het moeilijk een beeld te vormen van het Amish leven. In het Farm&House krijgen we een rondleiding. Dit huis behoorde vroeger (50 jaar geleden) toe aan een Amish familie, dus geeft een goede blik op hoe zij toen en nu leven. Dat leven is niet veranderd, want de Amish leven zoals zij al honderden jaren leven, zij laten geen vernieuwingen toe. De gids gaf ons een uitstekende toelichting op het Amish-leven. Na deze rondleiding en korte bezichtiging buiten stappen we in de auto en rijden verder door Amish gebied, oa via het plaatsje New Holland, door naar ons hotel. Onderweg komen we langs een Amish school, zien de Amish fietsen (volgens mij mogen ze dat niet) en zien de traditionele paard met wagen (buggy). Op verzoek van Jacqueline stoppen we nog even bij een antiek zaak, ik vind dat echter meer een rommelwinkel, daar zullen de meningen wel altijd over verdeeld blijven. Na 15 minuten staan we met lege handen weer buiten. Tegen 7 uur komen wij aan bij ons hotel nabij Philadelphia. We gaan niet meer weg, maar eten wat in de bar van het hotel voor we gaan slapen.

Zoveel hard rock speldjes heeft jacqueline volgens mij nog nooit gescoord op een en dezelfde reis. Lekker vooruitzicht een extra dagje strand. Zondag schijnt het hier ook 26 graden te worden. Dus jullie komen met mooi weer thuis. Maarre daar voorlopig nog maar niet aan denken 😜

Nicole 2019-09-17 09:25:24

Ik kan me goed voorstellen dat jullie uitzien naar de laatste 4 dagen aan het strand, na deze enerverende en buitengewoon interessante reis. Na 160km te hebben gelopen, gewinkeld, gesjokt en gepuft is het goed rusten. Geniet er van. Groetjes van ons.

Niek 2019-09-17 11:22:36

Net wakker, vandaag nog Philadelphia en vanavond door naar de kust, inderdaad lekker even niks doen, groeten Henk