San Francisco - Muir National Park

Verenigde Staten, Stinson Beach

We zijn vanochtend gestart met het meest karige ontbijt EVER in deze vakantie. Koffie, donut en appel, het vult, maar dat is het dan ook. Op verzoek van Jacqueline gaan we vandaag naar het Muir National Park ten noorden van San Francisco, voor de niet geoefende lezer afgekort met SF. Dit park staat bekend om het Redwood. We gaan naar het park maar moeten hiervoor over een brug en moeten 5 dollar betalen. We wisten dit wel maar hadden het betreffende geld niet direct gereed, dus toen we stil stonden bij het tolhuisje en aan het klooien waren, reageerde de tolbeambte gevat met: 4 passengers, that is 20 dollar please! Rob, de chauffeur op dat moment, keek haar wat verbaasd aan, totdat zij begon te lachen en wij ons realiseerden dat wij in de z..k genomen waren.

Een half uur later komen we bij het park aan en kunnen geen parkeerplaats vinden, ja als je 2 mijl doorrijdt wel, maar dan moet je dat hele eind weer terug lopen. We rijden vervolgens om het park heen en vinden bij het Ranger Station van het park wel een plekje en stoppen daar om een wandeling te maken. We nemen de Matt Davis trail en we zien wel hoe ver dat is. Na ongeveer een uur stoppen we voor een break en gaan even op de berg zitten. En dan eindelijk ontmoeten we hem, The Fool of the Hill, naar een gelijknamige song van The Beatles. Een of andere gek rent de berg af, niet over het pad, maar de kortste weg tussen het hoogste en laagste punt. Jacqueline dacht dat hij door een beer achterna werd gezeten. Snuivend en struikelend komt hij naar beneden, hij is echt gek! Een uur later zijn we terug bij de auto en gaan verder en rijden door naar het plaatsje Stinson Beach. We besluiten daar even te stoppen en lekker op het strand te genieten van het zonnetje voordat we weer verder rijden.

We besluiten om op de terugweg over de The Golden Gate Bridge te rijden. Net voor de brug pakken we een secundaire weg om vandaar mooie foto's van de brug te maken, maar kunnen niet direct een parkeerplaats kunnen vinden. Bij de eerst mogelijke plek wordt Rob met fototoestel eruit gezet en rijden wij door om verder te keren. 1 km verder vinden we zelfs een parkeerplaats, maken dus zelf ook wat foto's en keren snel om .......helaas rijd ik tegen een andere auto aan, een Zuid-Koreaan staat pal achter me. Gelukkig met niet al te hoge snelheid en gelukkig ook niet veel schade. We wisselen wat gegevens uit, Maar het schijnt hem niet veel te deren, nou ja we zien wel als we de auto inleveren.

We rijden weer verder en gaan de Golde Gate brug over, het is er heel druk, maar wel leuk om mee te maken. We moeten ook tol betalen, maar dat gebeurt met opnames van de kentekenplaat, dus of we daarvan ooit nog een rekening zien, dat valt te betwijfelen. We rijden dwars door SF naar de Bay Bridge en gaan terug naar ons hotel. Onderweg slaan we nog wat proviand in bij de lokale Walmart en eten op onze kamer een zelfgemaakte taco met sla en sausjes. Na een paar wijntjes en een fors blik bier sluiten we de dag af en gaan naar bed.

Henk, Tot nu toe super verslag, makkelijk te lezen en mooie foto's van jullie allemaal. En dat alles op een " mobielte "? Veel plezier nog, de groeten aan allemaal en alvast een fijne terugreis. Chris en Lisette

Chris v.d. Aa 2015-10-05 12:11:02

Zo te zien genieten jullie ervan en wat een leuke foto's En zo te horen kan je daar ook heerlijk gezond eten!! Geniet nog even verder!? Lieve groet, Simone

Simone 2015-10-05 17:51:17

Chris, Lisette en Simon, dank je voor jullie reacties. We genieten er samen heel veel van, maar het gaat nu hard, nog een paar dagen en dan vliegen we al weer terug. Gr Henk