Flagstaff - rondrit

Verenigde Staten, Camp Verde

Rond 9 uur schuiven we aan de ontbijttafel en we merken dat er verschillende Nederlanders in hetzelfde hotel verblijven. Een jong stel is een paar dagen geleden begonnen in Las Vegas en maken een rondrit voor 3 weken met een Convertible, een cabrio dus. Dat kan nog wel tegenvallen met de temperaturen hier en het stof. Wij gaan vandaag een rondrit maken ten zuiden van Flagstaff van ongeveer 200 km.

We rijden door een bebost en bergachtig gebied naar Sedona. Een stadje met een wat mondaine uitstraling. We stoppen er en gaan een uurtje, ieder voor zich, shoppen. Na Taos komen we ook hier een kunstgalerij tegen met prenten van de bekende Navajo kunstenaar RC Gorman. Hier zijn de prijzen toch wel wat lager als in Taos. Rob en Yvonne zijn gecharmeerd van een prent van hem. Wij zien een aardewerk pot staan met beschilderingen van een Navajo kunstenaar. We besluiten allebei wat te kopen en hopen hiermee wat extra korting te bedingen, hetgeen uiteindelijk ook lukt. Allebei zijn we een mooi stukje kunst rijker, dat zal mooi staan in onze woonkamers

We vervolgen onze weg en belanden in een voormalig mijnwerkersdorp Jerome. In de 60-er jaren was het geheel verlaten, maar oa kunstenaars hebben het dorp weer nieuw leven ingeblazen. Na wat rondwandelen en het eten van een ijsje gaan we na 1 uur alweer verder naar Camp Verde een volgende plaats op onze rondrit. Hier gaan naar Fort Verde, een voormalig artillerie legeringskamp. We zijn er weer net voor sluitingstijd. We bezoeken eerst de huizen van de militairen zoals van de commandant, getrouwde en ongetrouwde officieren en de legerarts. We eindigen het bezoek in het kleine museum. Daar krijgen we wat extra achtergrond informatie van een veteraan die daar nu werkzaam is. En ook daar kunnen we ons weer verkleden als militairen, met wapens en vlag en ook Yvonne en Jacqueline mogen een weer een lange jurk aantrekken. De mooie en geslaagde foto's getuigen van ons aanpassingsvermogen, wij passen in elke tijd (zolang er maar wifi is!).

Vandaag hebben we niet veel uitgegeven dus Yvonne, onze strenge maar rechtvaardige penningmeesteres, geeft toestemming om vanavond ergens een lekkere grote hamburger met bier/wijn te eten. Dat doen we downtown Flagstaff. Helaas vinden we die niet zo snel, dus belanden we uiteindelijk weer bij een Mexicaans restaurant, ook lekker. Vanavond vroeg naar bed, morgen staan we extra vroeg op om de Sunrise in de Grand Canyon te kunnen aanschouwen.