Las Vegas - City - Just Married ❤️❤️❤️

Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag, 1 oktober 2015, wordt een belangrijke dag voor ons alle vier. Vandaag in Las Vegas spreken we de trouwbelofte opnieuw naar elkaar uit, "Vow Renewal". Dat gebeurt vanavond in een kleine Wedding Chapel downtown Las Vegas. Maar voordat het zover is gaan we de stad, vooral de Strip, nog maar wat verder verkennen.

Ik moet ook nog wat bekennen. Gisterenavond hebben we, natuurlijk vanuit financieel oogpunt, bij Mc Donalds gegeten en vanochtend, met dezelfde reden, weer. Het is ook te gek voor woorden als je voor een kopje koffie met 1 broodje bij bijvoorbeeld Starbucks minimaal10 dollar pp kwijt bent, dan krijg je bij Mc Donalds voor 25 dollar voor 4 personen behoorlijk wat meer waar voor je geld. Toch hebben we mede door het besluit om hier te eten de wereld gered van een groot verlies. Tijdens ons ontbijt kwam er niemand minder dan Elvis Presley uit de lift, we konden het niet geloven. Hij ging naar binnen voor een kopje koffie. Toen hij weer naar buiten kwam en met de lift wilde vertrekken wisten we het zeker. Maar toen gebeurde het, toen hij de lift in stapte bleef het snoer van zijn microfoon tussen de schuifdeuren van de lift zitten en ging de lift naar beneden. Rob reageerde zeer alert, zo kennen we hem, en rende naar de lift om op de knop te drukken om zo de deuren te openen en verder onheil te voorkomen. En zowaar lukte dat ook nog, gelukkig net op tijd. Een dankbare Elvis bedankte Rob uitvoerig, hij mocht zelfs met hem op de foto, wij allemaal mochten met hem op de foto. Gelukkig liep dit voor Elvis goed af, wat dan weer tegenvalt is dat hij bij vertrek nog wat drinkgeld vroeg, toch een beetje ondankbaar vonden wij.

De rest van de ochtend en deel van de middag lopen we de Strip af oa naar het immens grote Ceasars Palace met gokhallen en winkels en een grote shoppingmall. Bij Ceasars Palace wagen we nog een klein gokje, het enthousiasme van Rob en Jacqueline over het geldelijk gewin komt niet geheel overeen met de werkelijkheid (zie foto). We eten ook nog een kleine snack om de tijd tot het diner te overbruggen. Ja, vanavond gaan we weer echt eten. Via via hebben we de tip gekregen dat ivm de verbouwing van een groot hotel, het restaurant aldaar een actie "2 is 1" had met het diner en daarbij een gratis fles wijn deed. Naar de waardecoupons moesten we even zoeken, vooral Rob. Hij vond er uiteindelijk maar 1, terwijl we er toch 2 nodig hebben. Het bleek dat ik al een paar waardecoupons in mijn bezit had, die waren uitgedeeld op straat en had ik achteloos aangepakt en in mijn rugzak had gedaan! Rond 4 uur gaan we terug naar ons hotel om ons te douchen en om te kleden voor de bijzondere ceremonie vanavond.

Rond half zeven vertrekken we uit het hotel en gaan onderweg naar de Lucky Little Chapel, alwaar de plechtigheid plaats zal vinden. Natuurlijk hebben we deze Chapel uitgezocht via internet en geslecteerd op de foto's en prijs. Maar deze chapel had ook Happy Hour als we tussen 6-8 Pm zouden trouwen, dat was toch wel de bedoeling en drukte de kosten ook nog een beetje. Voor deze gelegenheid hebben we onszelf wel wat beter gekleed en niet de standaard vakantiekleding aangetrokken. Net voor 7 uur staan we in de Lucky Little Chapel. Nadat we de rekening hebben voldaan, maken we kennis met de Amerikaanse ambtenaar van de burgerlijke stand en de fotografe. Vervolgens begint de huwelijksceremonie met Rob en Yvonne en wij volgen daarna. Het gaat er serieus aan toe. We spreken in het Engels een belofte naar elkaar uit, daarna een "I do" en vervolgens worden de trouwringen opnieuw aan elkaars ringvinger geschoven. De plechtigheid wordt natuurlijk afgesloten met de traditionele kus en de wederzijdse getuigen tekenen daarna de papieren. Er worden naderhand nog een aantal foto's gemaakt, die krijgen we via de email toegezonden. Drie kwartier later staan we weer buiten. We sluiten de avond af met een lekker diner (twee voor de.prijs van een) onder het genot van life muziek. We zitten in een soort karaoke bar, dus de kwaliteit laat af en toe te wensen over., maar de sfeer is er goed. Voordat we uiteindelijk naar bed gaan verspelen we nog wat geld in de gokautomaten. Morgen rond negen willen we weer verder, we hebben nog een lange rit voor de boeg.

Just married? Gefeliciteerd allemaal

Ine 2015-10-02 20:07:09

Mooie stellen zeg! :) Jacqueline, leuk jurkje! - top :)