Salt Lake City

Verenigde Staten, Salt Lake City

We hebben besloten vandaag niet door te reizen, maar een pas op de plaats te maken. Even niet een lange tijd in de auto, maar gewoon outlets bekijken, het centrum van Salt Lake City bekijken en het dorpje Park City bekijken. Wij slapen formeel in een hotel dat ligt in Park City, maar dit ligt pal bij de snelweg (wel handig), maar toch nog zo’n 10 mijl van het plaatsje zelf af! Ook een reden om het “iets” rustiger te doen is dat Ivo toch wat verkoudheidsverschijnselen vertoond: zere keel, verstopte neus en dus ook af en toe last heeft van hoest- en niesbuien. Ik hoop dat hij ons niet allemaal aansteekt, dat kan anders wel eens “gezellig” worden.

Eerst naar het Tanger Outlet Centre, op slecht 1 km afstand van ons hotel. Het is geen kleine outlet en toch ook voor een zaterdag helemaal niet druk. We gaan ieder apart rond en treffen elkaar over een uurtje. Met prijzen die erg aantrekkelijk zijn en met vaak kortingen die oplopen tot 70 procent kan het niet uitblijven dat Jacqueline iets vind wat ze “echt” nodig heeft. EEN TAS. Ok, van Michael Kors, met een mooie multifunctionele portefeuille erbij, waar zelf de iPhone 6+ in past, toch wel een mooi setje alles bij elkaar. Ook Nicole en Ivo slaan hun slag. Kortom een zeer productieve zaterdagochtend.

‘s Middags rijden we naar het centrum van Salt Lake City, op ruim 20 mijl afstand. We willen een beetje sfeer proeven bij deze stad van de Mormonen. En die sfeer proef je het best bij Temple Square, waar binnen een ommuurd terrein de Salt Lake Temple ligt, de SL Tabernacle, de SL Assembly Hall, een monument en nog 2 bezoekerscentra. Rond de Salt Lake Temple is het een drukte van jewelste. Er vinden behoorlijk wat bruiloften plaats, overal staan jonge koppeltjes met familie en vrienden, allemaal in het nette pak. Na een uur hebben we alles wel gezien en gaan verder het centrum in. Verder zijn er niet zoveel bezienswaardigheden, vinden we, en ploffen ergens neer voor een kopje koffie en thee. We besluiten terug te rijden en een bezoekje te brengen aan het oude centrum van Park City, daar zijn veel lovende kritieken over, dus de moeite van een bezoekje waard.

Rond 5 uur komen we in de karakteristieke Main Street aan. Gelukkig zijn alle winkels nog open, dus lopen we in een gezellig drukke winkelstraat. Vele mooie, maar ook erg dure winkels. Ook Ivo kent plotseling een moment van opleving, er staat een blauwe Porsche 914 geparkeerd. Daar moet natuurlijk een foto van genomen worden, maar dat willen er meer, dus het kost enige moeite een foto van de Porsche te maken waar verder niemand op staat. Uiteindelijk lijkt het dan toch gelukt. Het is inmiddels ruim na zessen en we besluiten bij een pizzeria een 16 inch en een 10 inch pizza te nemen, zo werkt dat hier, met wat drank met gratis refill erbij. Na het eten doen we nog wat boodschappen bij de Wallmart en keren vervolgens terug naar het hotel. Het is toch weer een lange dag geweest en hebben volgens de stappenteller op de telefoon toch ruim 10 km gelopen.