Phu Quoc (dag 1), Licht bewolkt 31 graden

Vietnam, Phu Quoc Island

In de Tour de France noemen ze dit een rustdag.

07.30 zijn we wakker en maken een korte wandeling over het strand. Het is niet zo gek groot, dus we lopen maar direct door voor ontbijt. 15 minuten laten sluiten ook Ivo en Nicole aan. Vannacht heeft het ook nog hard geregend, maar nu is het een stralende dag met hier en daar een wolkje. Na het ontbijt trekken we de badkleding aan en gaan liggen, op een bedje of in een hangmat. Haasten is niet nodig, badlaken vroeg wegleggen ook niet, er zijn voldoende bedden/hangmatten voor iedereen. We liggen een beetje, we zwemmen een beetje, we lezen een beetje, we drinken een beetje veel (belangrijk!), we slapen een beetje, we eten een beetje en voor je het weet is de dag voorbij en plannen de dames al weer activiteiten voor de avond. We zullen wel zien, ik vermaak me prima aan dit mooie strand.

's Avonds nemen we een taxi naar de night Market in Duong Dong, zo'n 10 km hier vandaan, een vrij grote en nette markt, en bestaat voor de helft uit eettentjes. We besluiten ergens aan het water te gaan eten, een leuk ingericht eettentje. De Franse eigenaar spreekt goed Engels en dat is wel handig. However............ het duurt vrij lang voor het eten wordt opgediend. De bestelde starters worden overgeslagen en we krijgen direct een van de hoofdgerechten. Als we dat opmerken reageert de eigenaar met, tsja Vietnamees keukenpersoneel hè. Even later komt het eerste voorgerecht, echter een vrij kleine portie en als we daar een opmerking over maken wordt deze direct van de rekening afgehaald. Het tweede voorgerecht is dan wellicht iets beter, maar ik zal er niet over naar huis schrijven (nou één keertje dan). Daarna volgen de hoofdgerechten, deze gaan nu wel goed, maar het is geen topkwaliteit. Over het algemeen zijn we zeer te spreken over het eten in Vietnam, maar dit was dan de negatieve uitzondering, die moet er ook zijn. We gaan terug naar het hotel en nemen daar nog een cocktailtje onder een af en toe oplichtende hemel, maar vooralsnog blijft het droog.

Helaas dit keer maar 1 foto.

Ziet er heeeerlijk uit. Zeker hard nodig na zo'n intensieve reis, het was vast afzien ;-). Gewoon een beetje jaloers hoor. Geniet allemaal nog even .gr