Thuiskomst

Nederland, Schiphol

Thuis, 12 okt
We zijn in Philadelphia op tijd weggaan en komen rond 9 uur aan op Schiphol. Als we de koffers hebben eten we nog een echt lekker broodje bij La Plce en ondertussen kopen we 4 tickets voor de snelle trein naar Breda, een paar euro duurder, maar we zijn ruim een half uur sneller in Breda. We pakken onze koffers en lopen naar het perron. De trein is op tijd, dus dat zal lekker snel gaan. Met alle bagage, die we toch in het oog willen houden, zitten we niet in de coupe, maar in de wat ruimere tussenruimtes, bij de WC. We rijden de Schipholtunnel uit en we staan meteen stil. Het omroepbericht geeft aan dat de trein even gereset moet worden. En inderdaad we rijden al vlot weer 1 kilometer verder en staan weer stil. Uiteindelijk gebeurt het nog een keer en alles bij elkaar hebben we 40 minuten vertraging, we missen de noodzakelijke snelle overstap in Rotterdam, dus komen we ruim een half uur te laat in Breda aan. Gelukkig kunnen we de beide chauffeuses (Simone en Manon) op tijd informeren, zodat zij er niet echt last van hebben. En als we dan toch te laat zijn is het wel aardig van de NS dat je al geld terugkrijgt, 100% na 30 minuten vertraging. Tegen half twaalf staan we weer thuis met de koffers. Simone drinkt nog een kopje thee en gaat naar huis. Wij zijn behoorlijk moe, ik duik lekker op de bank en Jacqueline springt weer in zorg-modus, koffers leeghalen, sorteren en hup de wasmachine in.