Denver - Pueblo

Verenigde Staten, Pueblo

We houden nu elke dag rekening met aanzienlijk slechter weer, maar geheel onverwacht schijnt de zon volop en zitten we bijna op 30 graden. We rijden vandaag zuidwaarts richting Pueblo, een kleine 2 uur rijden. Onze doelen vandaag zijn Garden of the Gods, Old Colorado City en The Broadmoor Seven Falls. We verlaten het drukke Denver soepeltjes via the highway en al snel neemt ook de drukte verder op de snelweg af. We rijden in het heerlijke zonnetje, met muziek van Ivo en aan de rechterzijde zicht op een prachtige bergketen. Af een toe een wolkje erboven, ons uitzicht is fantastisch. Mede omdat we af en toe ook zijn gestopt voor een fotootje komen we wat later aan bij Garden of the Gods. We rijden het park op en parkeren de auto. Vanaf hier wandelen een uur we rond een paar prachtige rode rotspartijen en kijken oa naar een paar klimmers die de steile rotsen als oefenterrein gebruiken.

We rijden verder en stoppen nog even bij The Balanced Rock voor een paar foto’s. We wilden ook nog de Red Rock Canyon bekijken, maar dat is een fikse wandeling en daar zien we gezien onze fysieke gesteldheid en de hoge temperatuur nog maar even van af. Op naar Old Colorado City, vroeger het stadje Colorado City en nu een een stadswijk van Colorado Springs. We wandelen een stukje en zien op een kruising een gezellig cafeetje met een buitenterras. Lekker wat drinken waar we ook een schaal met nacho’s en wat sausjes bij bestellen. Vervolgens gaan we ieder zelf een uurtje rond. Wij lopen even verder in de straat Michael Garman’s Magic Town binnen. Een kunstenaar die allemaal beelden maakte, maar daarnaast deze beelden ook samen heeft gevoegd tot alledaagse fraaie taferelen. Dat is nu een museum, waar wij na een kwartier te hebben rondgelopen bemerken dat we geen entree hebben betaald. Gelukkig betalen Ivo en Nicole wel, dus dragen “we” toch ons steentje bij aan de lokale economie.

We rijden weer verder naar The Broadmoor Seven Falls, 7 watervallen. We stoppen weer even bij een Wallmart om onze voorraad voedsel/drank en medicijnen weer op peil te brengen. We vervolgen onze weg naar de watervallen. Als we daar aankomen blijkt dat we er niet kunnen parkeren maar 6 km terug moeten naar een Parking Lot alwaar een pendelbusje ons dan oppikt. Ik probeer zo’n pendelbusje te volgen, komen we toch vanzelf op de parkeerplaats, maar ben deze al vlot kwijt. Ook de route aanwijzing heb ik maar deels onthouden, dus als we midden in een woonwijk staan zet ik de auto maar even aan de kant. Wat nu? Ik probeer het via Google Maps en voer The 7 Falls in, ik krijg nu een punt op een kilometer afstand. Ik rij daar maar naartoe en het blijkt inderdaad de verzamelplaats te zijn (op slechts een paar 100 meter van de Wallmart!). We stappen op het pendelbusje en worden bij de kassa afgezet. We krijgen wat korting, senior (Ivo) en militair (ik), op de kaartjes. We nemen een busje/lift verder het park in, want een steile wandeling en een trap met 244 treden, daar hebben we niet zoveel zin in. Het valt allemaal een beetje tegen, het heeft voor ons een te hoog Efteling-/Walibi gehalte. We stappen weer in het pendelbusje terug naar onze auto en rijden naar onze eindbestemming, Pueblo (west), voor ons hotel. Onderweg maken we nog een paar foto’s van een schitterende wolkenhemel met mooie roodtinten. En sluiten de dag af met een heerlijk hap eten bij Cat’s Pour House, wel een gezellige tent, maar met meer dan 30 tv’s, zelfs bij onze eigen tafel met eigen afstandsbediening, wel wat veel beeld, vooral American Baseball, om ons heen!