Las Vegas - Amsterdam

Verenigde Staten, Las Vegas Airport

We zijn vroeg wakker, maar alle koffers staan al klaar om te vertrekken. Het uitchecken verloopt snel en buiten staat al de juiste taxi voor ons klaar. Een grote taxi voor 4 volwassenen met heel veel bagage. Voor nog geen 20 dollar worden we naar het vliegveld gebracht. Ook hier gaat het electronisch inchecken redelijk soepel, we lopen weer iets te klooien met de stickers. Nicole heeft in haar enthousiastme de controle stickertjes weggegooid, maar weet deze als “ervaren” prullenbak graaister deze weer snel terug te vinden. We zijn daarna onze zware koffers kwijt, deze zien we gelukkig in Amsterdam pas weer terug (als alles goed gaat). Op het vliegveld bij Starbucks nemen we een koffie/thee en cappuchino en drinken dit op met de door ons zelf meegenomen broodjes.

We stappen op en gaan door de controle voor de handbagage. Behalve Ivo, die heeft alleen de gitaar, wordt de bagage van ons kritisch bekeken en op het eind nogmaals extra. We hebben weer zoveel dingen bij ons zoals iPad/telefoon/e-reader/fototoestel, het ene item mag in de tas blijven het ander los worden aangeboden, daarnaast schoenen uit, sieraden af, riem af. Je hoopt dat je na de controle alles weer compleet hebt en niets vergeten bent. We lopen door naar gate D7 en wachten tot we kunnen boarden. Wij boarden als laatste groep en helaas, net als in Nederland bij Ryanair, is er teveel handbagage aan boord en moeten de laatsten (wij) onze koffertjes als ruimbagage afgeven. Ivo heeft geluk, zijn gitaar wordt niet in het ruim gegooid, maar mag hij meenemen in het vliegtuig. Wij moeten onze koffertjes in Philadelphia van de carroussel afhalen.

Na een redelijk goede vlucht met af en toe wat turbulentie, komen we na 4 uur aan op Philadelphia. We hebben 3 tijdszones overschreden dus is het hier inmiddels 14.00 uur. Daar we ook 4 uur overstaptijd hebben maakt het ons niet veel uit dat we onze bagage eerst moeten ophalen voor we weer door de controle kunnen. Zo gaat de tijd tenminste wat sneller voorbij. We nemen bij Starbucks weer koffie en thee en een Cinnamon (kaneel) Roll en lopen daarna nog even The Philadelphia Marketplace op en neer. Maar ja vergeleken met Schiphol stelt dit winkelgebied niet al te veel voor. En nu maar wachten..............

Prettige vlucht en bedankt voor de fijne vakantie