Atlantic City - JFK Airport

Verenigde Staten, New York

Ruim voor 10 uur hebben we de kamer koffers gepakt, hopen dat de gewichten een beetje kloppen, sleutels ingeleverd en rijden we weg. We stoppen even op de hoek bij Subway voor ons ontbijt. Terwijl we dat op de parkeerplaats opeten worden we door tientallen meeuwen gadegeslagen. Er is er een die op de auto komt zitten en vandaar kijkt of er nog wat te bietsen valt. Als we klaar zijn stappen we in en rijden richting JFK Airport, een afstand van ongeveer 200 km. Hoe we ook rijden, we komen altijd tolwegen tegen, dus pakken we kortste route. Sanne rijdt de eerste anderhalf uur en ik het laatste stuk. Bij New York rijden we over de Verrazano Narrow Bridge en hebben voor de laatste keer een prachtige blik op de skyline van Manhattan. Dit zicht houden we wel even omdat we daarna een heel stuk in langzaamrijdend verkeer terecht komen. Tegen 1 uur leveren we de auto zonder problemen in en nemen de (gratis) Airtrain van de verhuurlocatie naar Terminal 4, waar we moeten zijn. Als we koffers bij het Drop-Off punt inleveren moet de koffer van Sanne overgepakt worden, want deze is 1 kg te zwaar. De douane en veiligheidscontroles verlopen dit keer lekker vlot. We hebben ruim de tijd voor we vliegen dus nemen nog een koffie met een broodje en lopen nog wat rond om de benen te strekken. Rond 5 uur kunnen we boarden en om kwart voor zes lokale tijd gaan we take-off. Met een prachtig avond rood verlaten we de USA.