Schiphol - New York

Nederland, Schiphol

Vandaag vertrekken we naar New York, de vraag is echter hoelaat. Eergisteren werd er door het grondpersoneel gestaakt, voor meer loon natuurlijk, en dat leidde tot de nodige problemen. Verschillende vluchten werden gecancelled en veel vluchten liepen behoorlijke vertraging op. Vandaag staakt het grondpersoneel weer en ook het cateringspersoneel staakt, zij willen ook wel iets van de winst van KLM afsnoepen.

Het huis is aan kant, WC’s en badkamer zijn schoon, de laatste wasjes zijn gedraaid en met het sluiten van de koffers eindigt ook de keuzestress. Om halftien rijden we naar Sanne om vervolgens naar Schiphol te rijden. We parkeren buiten Schiphol, bij Airport Parking, en gaan met een shuttlebusje naar de vertrekhal. Daar is het wel druk, maar alles verloopt toch soepel. We zijn al ingechecked, alleen de koffers nog naar het drop-off point. De koffer van Sanne is iets te zwaar en wordt dan ook niet geaccepteerd. Snel even de koffer openen, wat spullen in een van de andere koffers en nu lukt het de drie koffers af te duwen. Na 5 checks hebben we alles achter de rug, kunnen wat gaan shoppen en hebben nog tijd voor een koffie en een broodje. Uiteindelijk blijkt dat wij geen last hebben van de staking en vertrekken om 15.00 uur, iets later dan gepland, richting New York, The Big Apple.

Na een rustige vlucht over de Atlantische Oceaan landen we rond 16.30 uur op een regenachtig John Fitzgerald Kennedy Airport. Ivm de hevige regenval en de daarmee gepaard gaande onweer, en blikseminslag, is onze geplande aankomst terminal niet beschikbaar en moeten we wachten tot er ergens anders plekje voor ons is. Na een half uur staan we dan toch stil en kunnen eruit. De Amerikaanse Customs (douane) is er ook niet efficiënter op geworden. We staan ruim anderhalf in de rij voordat we onze koffers kunnen halen. Die zijn inmiddels van de band gehaald en staan in een hoekje van de bagagehal. Nog een kleine wachtrij voor een Yellow Cab, maar dan rijden we toch echt richting Manhattan, hier staat ons hotel voor de komende dagen. Op ons verzoek krijgen we een kamer op de 6e verdieping van dit 50 verdiepingen tellende gebouw. Jacqueline voelt zich op die grote hoogte niet erg prettig. Nadat we onze kamer hebben gekregen, de koffers hebben uitgestald, gaan we nog even een blokje rond. Lekker een snelle hap scoren en de benen even strekken. We lopen over Wallstreet, Broadway en langs het WTC Memorial Centre. Tegen elven zijn we weer op de kamer, lekker slapen, want alles bij elkaar is het een lange dag geweest.

Fijn vakantie. Leuk jullie weer te volgen. En Henk, je schrijfstijl lijkt steeds meer verhalend te worden. Binnenkort je eerste boek? ;-)

Heleen 2019-09-06 06:53:20

Fijne vakantie en veel nieuwe indrukken op doen

Nicole 2019-09-06 07:14:07

Blij dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad.