Hellberg

Noorwegen, Vigtil

Beetje bewolkt, maar lekker temperatuurtje, dat was de ochtend. Lekker doorstappen langs het fjord. Bij de supermarkt in Ekne links en dan de route volgen. Toch was ik een beetje afgeleid door het gebouw van Falstad, als herinnering aan het grootste gevangen kamp van Noorwegen tijdens WOII, en miste te afslag.

Ik had de doorgaande weg kunnen eren met zijn naam, maar ben toch teruggekeerd om
het veldpad te nemen. Want die paar kilometer zijn de enige vandaag die niet, ja jongens, ik weet het, mijn verveelt het ook, over asfalt gaan. Gelukkig de moeite zeker waard. Na het schapenkeutelpad komt een grindpad wat eindigt bij het monument voor de vele mensen die daar om het leven gebracht zijn. Grijpt me toch altijd beetje bij de keel.

Bij het lunchmeer aangekomen te zijn brak ook de zon door om de verdere hele dag te blijven. Heb getwijfeld nog te gaan zwemmen, maar besloten door te lopen naar Herberg Hellberg aan het fjord. Daar staat mijn tentje en daar ben ik het zoute water ingetreuzeld. Vijftien graden vraagt om beleid.

De zon schijnt nu nog steeds en het lijkt erop dat ik mijn laatste etappe met dit prachtige weer mag volbrengen. Wat een geluk!!

Super gedaan weer vandaag , 💪💪

Marlene Raijmakers 2023-07-08 21:47:25

Dappere Olga,weer fantastische foto’s!!

Mieke Plass 2023-07-08 21:48:22

Die dagelijkse uitzichtjes vanuit je tent zijn altijd jaloersmakend. :-)

Everdiene 2023-07-09 06:51:57

Ik kan maar niet zeggen hoe bijzonder knap ik het vind Olga wat je doet !! Het is echt jaloersmakend !! Geniet ervan en wij genieten met jou MEE :)

Marij 2023-07-09 10:09:29

Ja, indrukwekkend hè, Falstad?! Lieve Olga, nog heel veel mooie indrukken bij de laatste km