Regn

Zweden, Hålland

Met een fris gedraaid wasje voor het raam en buiten de start van een 24 uurs marathon van regen zit ik op mijn kamer in het christelijke familiehotel in Hålland. Samen met 70 gedisciplineerde jongeren en Hanneke, mijn medepelgrim vandaag.

Gezellig keuvelend hadden wij vandaag in mum van tijd de 20km onder onze zolen doorgehaald, we schrokken er zelfs van al bij einde-etappe te zijn toen we er waren. Zo voorspoedig.

De paden waren heerlijk, de wolken hielden zo lang als mogelijk hun druppels vast en wij loofden ze daar voor, je weet nooit, zal in iedergeval niet tegen je werken.

Het laatste uurtje werden uiteindelijk toch ook de sokken nat en ik hoop mijn schoenen een beetje droog te krijgen vannacht. Al zal die prestatie maar kort nuttig zijn. Morgen kom ik als een verzopen katje aan op mijn bestemming in Åre. Dat is wat zeker is. Net als dat ik vol goede moed start en zowiezo goedgemutst.

Bijzonder hoe snel de tijd kan gaan, als je in gezelschap bent he! Ik weet niet hoe 'ingewikkeld' de route was, maar ook fijn dat jullie nergens per ongeluk een ander pad hebben gekozen, wat ook een stuk makkelijker gebeurt als je in gesprek bent! En succes met de nattigheid, gelukkig is het maar water en zeggen ze vaak er is geen slecht weer, als je goed bent uitgerust ;).

Yvonne 2023-06-30 20:31:45

Fijn dat ik deelgenoot mocht zijn vandaag 😊😉🙋‍♀️

Hanneke Goedegebuure 2023-06-30 20:56:20

Zó leuk iedere dag je verhalen weer te lezen….en je prachtige foto’s te bewonderen!!. Ik hoop dat jullie alles droog krijgen dames, en het weer de komende dagen beetje meevalt!! Veel wandelplezier nog… 🚶🏼‍♀️ 🚶🏼‍♀️ ☀️ ☀️

Suzanne Hofmans 2023-06-30 22:25:15

Hè, gelukkig veilig bij de christenen! Zie je onze namen nog staan op het bord (in de rechter bovenhoek)?

Marianne Buitenhuis 2023-06-30 22:30:29

Het is erg leuk je verhalen te volgen en te lezen dat je goede moed houdt bij een kletsnatte dag. Leuk gezelschap is dan ook heerlijk lijkt me. Groetjes