Kanaalmoe

Frankrijk, Châlons-en-Champagne

En weer ging de route langs een zoveelste kanaal. Het is dat aartsbisschop Sigeric hier in het jaar 990 liep voordat de Fransmannen zich uitgeleefd hadden in het aanleggen van waterwegen. Anders durf ik er gif op in te nemen dat hij een alternatieve route Canterbury-Rome had bewandeld en beschreven voor diegene die in zijn voetstappen gaan. Goed, links en rechts wat beestjes, her en der een sluisje waar een bootje doorheen gaat maar een beetje eentonig is het toch wel. Uiteindelijk lag daar Châlons-en-Champagne. Duidelijk te zien dat het bubbledrankje hier geld bracht en nog steeds brengt, ook aan de prijzen op het terras...

Oh ja, al die soorten landbouwwerktuigen. Geen idee waar ze allemaal voor zijn, maar de een nog groter en indrukwekkender dan de ander.

Everdiene 2017-05-14 20:35:40

Heel veel succes richting Rome. Die kanalen mogen saai zijn, de hoeveelheid koffie die je gebruikt, getuige de foto's, zijn ook van een ongekende hoeveelheid.... Geniet van je tocht. Blijkbaar ook veel mooi weer.

Albert 2017-05-15 09:28:38

Hee die groter sproeier ken ik! Het is een 'central pivot', die elke dag een beetje opschuift, zodat na verloop van tijd de hele akker voorzien is van wat welkom water ;). Heb ze ook gezien in Nieuw-Zeeland, waar ze ze ook goed kunnen gebruiken als je kijkt hoe groot de akkers/weilanden zijn.... En ik kan me voorstellen dat al die kanalen een keer eentonig worden... maar er komen ongetwijfeld nog veel meer verrassend mooie en afwisselende stukken op je pad ;).