Manchester

Verenigd Koninkrijk, Potato Wharf

Zo, ik ben inmiddels al een heel eind opweg. Na een biertje op Eindhoven AirPort, want ik had natuurlijk zeeen van tijd over, ben ik in slaap gesukkeld in het vliegtuig. Altijd te veel tijd op reis. Treintje eerder voor de zekerheid, zodat ik braaf 2 uur voor vertrek ter plaatsen ben. Die intercity rijdt natuurlijk zonder oponthoud, bus sluit naadloos aan, zelf inchecken gaat in een vloek en een zucht en ruim 2 uur voor tijd begint het wachten.

Als bonus vertrekt het vliegtuig ruim 45 minuten te laat, maar geen zure gezichten want het plan is de stortregens in Nederland achter te laten. Ik word wakker boven de schapenwolkjes en land in een zonnig Manchester. Een oude industriestad wat er nu uitziet als één hippe toestand vol barretjes, restaurants, pubs. You name it. Aan industrial look hier geen schaarste...

Morgen met de trein langs de kustlijn naar St.Bees. Maar of het een rustig nachtje wordt... zie je de mensenmenigte aan de overkant van mijn slaapkamerraam? Die spelen geen pimpampet.

Fijn dat je goed bent aangekomen! Hopelijk heb je toch een goede eerste nacht gehad daar :).