Dag één

België, Liège

Hoewel ik nu voor de zevende keer mijn wandelschoenen aantrek lijkt het toch een beetje dag één. Heb het Pieterpad achter me gelaten en ga door als pelgrim. De grens over naar België maakte de wereld ineens groot en de route lang, ver en serieus. Alsof het spelen voorbij is en het echte spel begonnen. Binnen een vloek, pardon, en een zucht was ik al in Visé, wat een alleraardigst stadje is zodra je de snelweg rechts laat liggen. Terwijl ik nog opzoek was naar een geschikt bankje voor de lunch liep ik al in de buitenwijken van Luik. Morgen een rustdag, op dag twee...

Beste Olga, jouw verhalen gaan me bezighouden! Ik wil volgend jaar ook naar Rome, nadat ik in 2015 Santiago heb bezocht. Ik wil graag heel veel van jouw ervaringen weten: wat zijn je adressen, hoe is de aanduiding van de route, wat draag je tegen de regen..... Ik wens je een plezierige tocht. Je gaat zeker het nodige ervaren.

Albert 2017-04-27 18:04:23

Duurt altijd even voordat je jezelf pelgrim noemt, maar jij doet dat snel na een week :-) Het gaat goed met je!

Everdiene 2017-04-28 07:11:19

Ik ga je volgen. Geweldig. Heel veel succes.