Grote St. Bernhard pas

Zwitserland, Col du grand saint Bernhard

Het is me gelukt! Sta bovenop de grote St. Bernhardpas. Op eigen krachten, de sintbernhardhonden zijn in hun kennel mogen blijven, maar het moest uit mijn tenen komen. De tocht was 25km klimmen van 880m naar 2496m. Mooie kleine paden totdat de route in de sneeuw verdween en de verharde weg uitkomst bood. De hoogte samen met alle indrukken van de afgelopen zeven weken in combinatie met dat 'ongeluk' drie dagen geleden zullen vast en zeker bijgedragen hebben dat ik met een brok in mijn keel stond toen ik over het bevroren meer uitkeek. De Française die de foto maakte kreeg meteen een paar tranen van me cadeau. Die had ze niet verwacht, ik evenmin...

Dacht dat de Vespers bijwonen me wel even tot rust zou brengen, maar het bleek een hels karwij om netjes stil te blijven staan, te knielen en weer enigszins zonder kreunen overeind te komen. Mijn lijf was nog niet toe aan die gymnastiek. Het groepje voorgangers was een bont gezelschap; de pastoor op zwarte Crocs, de misdienaar met trekjes die me aan Gilles de la Tourette deden denken, een dame in witte pij voor de voorbeden en na de voor mij redelijk standaard nummer vier was de vijfde een jonge donkergekleurde gast met hip baardje, dikke klok om zijn pols vergezeld met festivalbandjes. Had ze graag op beeld gezet, maar dat leek me niet gepast...

Petje af! De grote St.Bernhardpas bedwongen. Nu in 🇮🇹.

Dorperveld 2017-06-08 18:03:22

Diepe buiging!

Ronald Lijster 2017-06-08 19:12:03

Hallo olga. Daar sta je dan, op 2473 m. Wat een magisch moment :-) En wat vind ik het heerlijk je reis te volgen met je verhalen en mooie foto's. Geniet van het Bella Italia. Live begin at the end of your comfortzone.

jolande Thoonen 2017-06-08 19:22:03

Yeah, you made it! 🤛🏽💪🏻👠😉

Irene 2017-06-08 19:54:35

Olga, fantastisch wat je bereikt hebt, bloed zweet en tranen heeft het zeker gekost om zover te komen! Maar je kunt enorm trots zijn op je prestaties, petje af 👍

Lies Schoneburg 2017-06-08 20:39:23

Hoed af, duim omhoog, dikke pluim. Geweldige prestatie om zover te komen. Je optimisme, vrolijkheid, mooie verhalen, prachtige foto's...voor je volgers een feestje. Op naar de bloemetjes en koffie in Italië.

Ria 2017-06-09 08:30:54

Knap hoor geweldige prestatie

Marlene 2017-06-09 09:19:12

proficiat! Tot zover in alle geval. Houdt de toon vast en het lukt.

Albert 2017-06-09 10:55:12

Hoi Olga, wat een ongelofelijke prestatie. Ik hoop dat het je brengt, naar dat waar je naar op zoek bent. Op de top van de berg, of in jezelf. Wees trots op jezelf!!! Je voelt de pijn, vreugde en verdriet, dus je bent!!! Liefs Karin

Karin van Rossum 2017-06-10 08:39:25

Ach ja, die emoties, zo herkenbaar. En het bereiken van de St. Bernhard is letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt, Ik had het idee dat ik er nu 'bijna' was.