Côte d’Opal

Frankrijk, Wimereux

Om 12.00u stond ik bovenop het hoogste punt van de route vandaag. ‘Vanaf hier dalen we alleen nog maar naar de kust’. Iedereen die ooit een fietsroute volgde weet dat het alleen maar dalen verderop de dag enorm gaat tegenvallen. En onaangekondigd zijn klimmetjes veel pittiger dan dat je ze verwacht. En zie, ervaring heeft me niet bedrogen.

Hoe ook was het toch genieten in het heuvelachtige landschap wat me eigenlijk vooral aan Engeland deed denken. Wat natuurlijk ook niet gek is aangezien al ontelbaar vele jaren voor brexit Engeland zich hier al van Europa had afgescheurd.

Het regende onaangekondigd toen ik aan de Opale kust kwam, welke inderdaad prachtig blauw is. Maar het weer heeft zich dapper hersteld tot een zonnige middag. Hopelijk wordt het zo helder dat ik werkelijk Engeland kan zien liggen. En anders vannacht wat vallende sterren. Heb nog wel wat wensjes liggen…

Welverdiend met de voetjes in het water. Ze zorgen er toch maar voor dat ze de rest van jou op mooie plekjes op deze aardbol brengen 😄

Judith Peters 2021-08-13 13:02:09

Ik liep aan die kust in de regen. Maakt de schitterende kust nog wat dramatischer. Mooi was het. Ooooh, en een echte croissant. Mjammmie!