Grosmont

Verenigd Koninkrijk, Grosmont

Zojuist mijn potje gekookt met uitzicht op een kalfje in de wei en op de achtergrond de zon die achter de bomen verdwijnt. En nu staat mijn koffie te dampen. Een mooie afsluiting van een nieuwe wandeldag. Wel verstorend is de jongeman in een tent achter me steeds aan het vloeken en roepen is. Zo te horen is het voetbal en een groot raadsel waarom hij niet aan de lijn staat te coachen...

Na een flinke herhaling van gisteren veranderde na de lunch het landschap. Er kwamen weer bossen, watertjes, huizen en mensen. Kinderen die over steppingsstones huppelden en toch effe iets meer geduld moesten hebben toen ik ze overstak. Elke stap nam ik met een zekere onzekerheid, mijn rugzak wiebelde mij iets te veel en mijn stappen onvast. Ben niet hoorbaar uitgelachen, volgens mij...

Grosmont, waar jaren geleden ook de grand depart van de tour langskwam.(uit navraag blijkt dat daarom de laatste dagen gele fietsjes op de raarste plekken stonden en hingen) heeft ook een oud station, met nog oudere treinen. En een ‘camping’ waar ik vannacht vertoef. Een rustige plek, zodra t voetbal weer voorbij is, om me voor te bereiden op de laatste etappe morgen. Er wordt goed weer voorspelt!

Even rustig gaan zitten om bij te lezen! Wat een tocht! Je hebt wel lef Olga. Erg leuk om je weer te volgen en je mooie verhaaltjes te lezen. Je houdt het kort en krachtig dat is een kunst! Ik voel met werken even geen ‘druk’ nu en dat is fijn er kan namelijk voorlopig even geen controleur zomaar opduiken! 😉 Geniet lekker Olga en lekker slapen!

Mariëlle 2019-07-29 21:54:07

Hey olga, je had grosmontse pizza kunnen gaan eten in steam café. Niet dat wij er waren want we waren er een dag eerder, maar ze zijn de max, en wij zijn intussen ook de max, want al effe in robin hood bay vandaag. Geniet van de laatste kilometers. Wij denken intussen na over het zwarte gat na de coast to coast en hoe het in te vullen😉 ciao!

Lieve 2019-07-30 01:10:18

Geniet van je laatste tocht ( je ) .

Sjaantje 2019-07-30 07:32:33

Wow ben je alweer toe aan de laatste etappe!! Dat is snel gegaan! Die mistige toestand doet bij mij ook belletjes rinkelen toen ik vorig jaar in Sri Lanka was ;). Geniet van de laatste tocht en bedankt voor je prachtige verhaaltjes! Ik heb genoten!

Yvonne 2019-07-30 08:59:57

Zitten vandaag (dinsdag) nog in het Victoria Hotel in Robin Hoods Bay dus als je zin hebt om er eentje te drinken weet ons te vinden op het terras of op kamer 8.