Wind

Italië, Acquapendente

Eenendertig kilometer vandaag, maar als ik bij aankomst in Acquapendente was geklokt op eenentwintig had ik het ook kunnen geloven. We, mijn zwembadgenoten en ik, liepen alsof we de wind in de rug hadden vandaag. Na een klim van een kilometer of vier naar de toren van het schaakspel was het de rest van de dag nog voornamelijk dalen over grindwegen. En wind in de rug inderdaad! En van links. En van rechts, van voren. En niet zo'n beetje wind, maar hij had er werkelijk zin in. Top!, want weten wij niet met zijn allen dat dat verkoelt...

Mijn verblijf vandaag, hartje centrum, heb ik helemaal voor mijzelf en al mijn alterego's. De 16 bedden zijn netjes en fris opgemaakt over de 3 slaapruimten verdeeld. Ik zou zo een uur van bed naar bed kunnen springen waren het niet dat in kamer 4 een mooie twijfelaar stond opgesteld. En zowaar zakt het matras niet door, zelfs dat kan een mens gelukkig stemmen. Flinke keuken, schone badkamer en een droogrek dragen bij aan de feestvreugde.

Het schilderij op de bijna laatste foto is zeker een meter of 6 hoog, compleet gemaakt van bloemen en haar blaadjes. Waar nodig zijn deze beschilderd. Monnikenwerk? ...in de kathedraal stonden er minstens 10.

Zo, dat schiet lekker op! Als het klopt zit je vandaag (17-07) met je voeten in Lago di Bolsena af te koelen.

Dorperveld 2017-07-17 22:28:22

Dat sprei komt me bekend voor.