Vakantie

Italië, Piacenza

Jarennegentigrockballads, Hugomintlemon en salsadiptortilla. Fijne hoge barkruk, verkoelend briesje langs de rug en dat alles gesitueerd onder de gewelven van een oude Italiaanse boogconstructie. Mooie afsluiting van een vakantiedagje zou ik zeggen. Dus bij deze: Mooie afsluiting van een vakantiedagje!

Omdat mijn verblijf over een badkuip en goed warm water beschikt heb ik tussen het nietsdoen door nog een soort van soep gebrouwen. Vooral mijn wandelkleren hebben, zo ik kon afleiden aan het residu, heel wat vuiligheid in hun vezels kunnen bewaren. Een handwasje na elke wandeldag volstaat duidelijk niet. Sommige waarden en normen verdwijnen noodzakelijkerwijs een poosje uit beeld, anders is zo'n wandeltocht niet te doen. Daarmee ontken ik niet dat ik inmiddels rijkhalsend uitkijk naar de dag dat ik weer lekker in mijn eigen badkamer sta en, wie had dat verwacht, mijn wasmachine weer hoor draaien. Wat een luxe!

Maar eerst vanavond een hapje eten met Petra. Liep ze zomaar toevallig tegen het lijf op de piazza, ze heeft me vandaag weer bijgehaald. Gezellig!

Geniet van je vakantie en je prachtige tocht! Weet je, zo'n wasmachine thuis kan daar niet tegenop...Groetjes.

Ria 2017-06-24 23:24:58

Jaa, en dan eindelijk eens wat anders aantrekken dan dat zelfde (in mijn geval roze) shirtje dat ik al maanden dag in dag uit aan had. Optutten, lekker ruikende kleren aan, luchtje op. Kon ik uren van dromen. Minutenlang voor de etalage van een kledingzaak staan waar een mooie jurk hangt. Gaat niet. En de volgende dag trek je dus gewoon weer je stinkende kleren aan.

Everdiene 2017-06-25 08:30:55

Ach, wat een fijn blog! Brava, Olga (mooie naam, bedacht ik ook, toen bijna dertig jaar geleden onze dochter was geboren...) Je lichtvoetige schrijfstijl en dito foto's bevallen me goed en doen mij weer terugverlangen naar mijn tocht precies vijf jaar geleden over deels dezelfde route. Herkenning met een snufje jaloezie... Ga door!!

Arnoud 2017-06-25 12:59:36

Dag Olga, Lees de nieuwsbrief van de pelgrimsclub en kom zo op je blog terecht. Leuk om te lezen wat je meemaakt. Ik ben 28 mei teruggekomen uit Lausanne. Wij zijn 21 april gestart vanuit Calais. Lees nu over dezelfde overnachtingsplekken, en dat is geweldig ( museum huis en de nonnen bijv) . Wij gaan volgend jaar weer verder. Vond het ook bizar hoe je de Frans/Zwitserse grens overliep over het grintpaadje. Ga je volgen, en geniet van je reis.