Wat een rust hier...

Frankrijk, Saint-Loup-sur-Aujon

Mijn zelfgefabriceerde route naar dit klooster is een welgeslaagd project gebleken. Via brede bospaden en landweggetjes ben ik door de vallei van de Aujon geslingerd en kwam ik rond het middaguur in Arc-en-Barrois aan. Een verrassend mooi plaatsje met om het dorpsplein de Mairie, een restaurant, kerkje, kasteel en (de golfbuggie volgend) achter het chateau een 9-holes golfbaan. Een volwaardige en een hele mooie, aldus de pro, die ook in het plaatselijke restaurant zijn lunch kwam doen.

Einde etappe is dit grote klooster waar men met gemak 50 zuster en dubbelzoveel gasten kunnen herbergen. De verdeling vandaag is 7 en 1. De douche voorzag mij alleen van koud water en toen ik daarvoor op zoek ging naar de gastenontvang-zuster, stuitte ik op een oud Engels nonnetje. Ze vertelde me dat ik daar helemaal niet had mogen komen omdat er over en weer geen contact mocht zijn en er nog een hek geplaatst moet worden. Een hele grote zonde was het volgens mij ook weer niet want vervolgens hield ze me nog een dik half uur aan de praat. Wat me overigens wel het adres van hun huis in Rome, vlak naast 't Vaticaan, opleverde...

Wat een mooie plaatjes en mooie luchten. Fantastisch om je reis op deze manier mee te beleven. Ik vind het indrukwekkend.

Jacqueline 2017-05-22 20:49:43

Ach nonnen. Ik heb nog nooit een onaardige ontmoet. Werkelijk allemaal zijn ze op hun eigen manier vriendelijk