Nederlands

Italië, Aulla

Onder militaire begeleiding heb ik vandaag de weg Pontremoli - Aulla afgelegd en daarmee de vallei verlaten. Bert, een kennis van de golf, is voor enkele jaren voor de NATO in Ferrara gestationeerd en had tijd en zin om een dagje Via Francigena met me mee te beleven. Hij had mazzel, net als ik, dat vanwege de dikke bewolking de barometer heerlijk wandelweer aangaf. Nadeel was dat dezelfde bewolking de hoogste toppen van de bergen uit het zicht hielden.

Deze etappe over asfalt was niet de mooiste van de afgelopen dagen, het gezelschap kwam dan ook precies op het juiste moment. Een dagje gewoon weer Nederlands spreken was gek genoeg ook een hele omschakeling. In Aulla pakte Bert de trein terug naar zijn auto en ben ik naar mijn onderkomen gewandeld. Een prachtig Ostello achter de kerk met eigen museum over pelgrims. Ze zijn terecht trots op de restauratie van deze gebouwen, hoop echter wel dat de beiaard zich een beetje in kan houden vanavond. Rammel nu zo ongeveer elk kwartier mijn bed uit.

Was dat echt nodig Olga dat je onder begeleiding moest lopen, wat heb je toch gedaan ..................? De beiaard beetje rekening zeker daarmee gehouden 😃😉

Marij 2017-07-02 17:31:49

Fijn dat je gezelschap had, Olga! Het lijkt me heel gezellig om onderweg wat te babbelen 😉