Transfer

Italië, Châtillon

Dit is een transfer-dagje vandaag. Na al dat natuurgeweld van afgelopen dagen was deze wandeling uit het Aosta-dal maar een beetje, tja, hoe zeg je dat netjes... Het kon me niet zo bekoren. Beetje klimmen en dalen langs de flanken van de bergen met uitzicht op het dal dat door zijn grootte maar langzaam verandert. En vooral bij dat dalen vonden mijn knieën het nodig te moeten melden dat ze daar wel een beetje klaar mee zijn. Snap dat wel na afgelopen dagen.

En dan als je de eindsprint inzet, nog effe doorstappen en dan mag je een douche opzoeken, staat Marcello op zijn veranda te roepen. Koffie voor alle pelgrims! Deze gepensioneerde man heeft zijn hele huis volgehangen met zelf gemaakte versierselen en geeft de via-francigena wandelaars rust, koffie en water. Zichzelf doet hij zo gezelschap kado. Enkele honderden per jaar van over de hele wereld. Bijzonder.

Je kent ons niet Olga maar onze zoon Gerard loopt ook richting Rome alleen 1of 2 dagen achter jou.Wij vinden jouw verslagen ook verrassend leuk en wensen jou een goede pelgrimage. Succes.