Toscane

Italië, San Miniato

Vanochtend liep de route vrij snel na het verlaten van Altopascio het bos in, om daar ook meteen een poosje te blijven. Vanwege mijn vroege vertrek hingen de mooie ochtendkleuren nog in de lucht waardoor voor mij al echt een ander landschap ontstond. Even later verlieten we 'gemeente' Lucca om het land van Florence in te wandelen en daarmee veranderde ook meteen de Via Francigena.

Het was niet alleen dat de weg voor een dikke kilometer een oude Romijnse werd, wat overigens verre van comfortabel loopt op de hobbelkeien, maar ook de signalering werd uitgebreider, voetpaden zijn op gevaarlijke plekken vrij van de hoofdweg gelegd en er verschenen informatieborden. Èn, men heeft overwogen en besloten er ook een Engelse vertaling bij te zetten.

Voor morgen zet ik de wekker op 5, als het niet eerder wordt. De tocht over 28km lijkt volgens de informatie door schaduwarm en dorpenloos gebied te gaan. Heb mijn foerage op orde, water en brood. Telefoon op maximaal opgeladen. Dus kom maar op met al je schoonheid Toscane, ik ga je pakken! Ben er klaar voor!

Olga, ik ben benieuwd hoe jij Toscane beleefd. Ik vond het prachtig, Lucca trouwens ook. Nog veel loopplezier. Groetjes en💋, Maja

Maja van der Wee 2017-07-08 19:53:30

Al een erg indrukwekkende rij vlaggetjes,Olga. Dikke knuffel!

Mieke 2017-07-08 20:30:32

Mooi om nu de gele korenvelden te zien, in april was alles groen. Een goede voorbereiding is het halve werk, op de route is alleen een waterpunt in het dorpje ongeveer halfweg. Respect hoor om bij deze temperaturen zo'n afstand te lopen!

Toos 2017-07-08 22:39:17

Toch apart z'n verandering. Opeens een ochtend mens ;-)

Sandra 2017-07-08 23:29:29

Hoi Olga, als alles volgens planning verloopt, heb je de eerste 5 kilometer er voor vandaag al opzitten, hier komt 't zonnetje al door, zal bij jou niet anders zijn.Geniet van het mooie Toscane.

Sjaantje 2017-07-09 07:18:21

Prachtige verhalen weer! Succes met de hitte en GENIET!!

Yvonne H 2017-07-09 11:54:24

Een paar daagjes weg geweest en weer met plezier je verhalen aan het lezen ❣️ Het regent hier volop 😏 Tijd om lekker de boel maar eens op orde te maken 😇 Geneet maedje GENEET ❣️