Leki's 2.0

Italië, Santa Cristina e Bissone

Mijn wandelstokken hebben zich vandaag geëvolueerd naar een hoger level. Ze waren al goed ter ondersteuning bij het klimmen, extra balans op wiebelige paadjes en tempoversnellers op slentermomenten. Daarbij hadden ze zich ook al bewezen als verkeersregelaars om automobilisten te hinten dat ze gerust gebruik mogen maken van die andere 4 meter die gewoon vrij ligt en niet persé met die buitenspiegel mijn schaduw hoeven aan te tikken. Vandaag waren het de zwaarden van een Samurai.

Had voor de verandering maar weer eens de alternatieve route van de auteur gevolgd, dat blijft een gok, want deze keer leek het de oude wandelroute te volgen. De landkaart gaf op die route behoorlijk wat bos (lees schaduw) aan, dat was voor mij doorslaggevend. Helaas lijkt het onderhoud van de paden in Lombardije meer op geen onderhoud waardoor ik door manshoge bramenstruiken moest. Het bruingevlekt met rode stippen is nu opgesierd met rode strepen, kriskras.

Er duiken wat bergen op aan de horizon, bloempjes raken op maar ben er toch weer in geslaagd iets bloemigs te scoren en een wandeldagje voor mij uit loopt kleinduimpje broodkruimels te strooien. Wat kun je toch simpel blij worden van zoiets onbenulligs. Grazie!

Oh, hou op. Met je haren, je rugzak of je stokken in de struiken blijven hangen. Vol schrammen en met de inhoud van je (mooie, nieuwe) schoenen kun je een hele tuin aanleggen. De zaden, grassen en ander groen spul zitten in je sokken gedraaid. Kost je een half uur om het er allemaal weer uit te halen. Heb een enorme hekel aan dat soort paden.

Everdiene 2017-06-21 17:56:42

Leki, ik kan het dorpje nergens vinden op de kaart. Gevonden, het is de naam van je nordic walking stokken...... Groetjes ook van Evi.

Dorperveld 2017-06-22 10:43:31

Ken je het verhaal van Hans en Grietje? Uitkijken dus! Groetjes

Mieke 2017-06-22 11:02:33

Samoerai krijger, Kleinduimpje, Rood-buff-kapje... je maakt het wel spannend.