Champagne

Frankrijk, Trépail

Vandaag ben ik tussen de wijnranken van de chardonnay-druiven aan de wandel geweest alsook door verschillende dorpjes waar ze deze druif tot champagne omtoveren. Elk huis zo ongeveer zijn eigen merk. Of dit ook door de auteur van het routeboekje ontdekt is durf ik niet te beweren, maar zijn ingetekende route op de telefoon heeft me een avontuur cadeau gedaan. De wandeling door het grote grote bos transformeerde tot een dwaling waardoor ik zeker 10 kilometer over de laatste 5 deed. Gelukkig was het alsnog een mooie tocht tot Trépail waar ik nu op een fijn bed lig, helemaal alleen in een groot huis. Zou er champagne geschonken worden bij de maaltijd...

Naschrift: ja! Beaufort, champagne de Trépail.

Super Olga om te lezen hoe het gaat, wat jij allemaal ziet onderweg. Succes en geniet !!

Sjaantje 2017-05-13 22:19:14

Zo weer even bij gelezen. Erg leuke avonturen en nooit bedacht dat de koffie zo verschillend zou kunnen zijn. Ik ben benieuwd als ze straks allemaal naast elkaar staan.

Hilde 2017-05-14 12:31:52

Wat geweldig om dit te mogen doen. Wij worden wel een tikje jaloers. Groetjes en een kopje van Evi.

Dorperveld 2017-05-14 16:32:36

Nu ga je van het ene wijngebied naar het volgende. Helemaal niets mis mee. Die druiven zijn in alle fasen mooi en lekker ;-)